RYKogREIS
ScanFlyer Blue
Tøff takeoff! :up:
Høres ut som finsk da ,-)
Tøff takeoff! :up:
Høres ut som finsk da ,-)
Lit OT kanskje, men en finsk venn fortalte meg en gang at ungarsk er det språket som er nærmest beslektet med finsk.
Lit OT kanskje, men en finsk venn fortalte meg en gang at ungarsk er det språket som er nærmest beslektet med finsk.
Trist. Jeg kjenner igjen de "fine" korridorene på Ferihegy, var der når jeg jobbet i MA for en god del år siden.
Og språkfamilie i all ære, men det er jo enorm forskjell på hvordan ungarsk og finsk høres ut. Jeg burde vite, jeg har jo jobbet i AY også. ;-)
Studerte en periode in Finland, samme med en fra Ungarn. Han bekreftet slektskapet som lå langt laaaangt tilbake i tid men poengterte samtidig at han ikke forsto et eneste ord Finsk.
Leser litt rundt på nettet at de fleste hullene etter Malev er fyllt opp, og det eneste sm mangler er ca 1,5 million transferpassasjerer. Ellers drømmer endel ungarere, inkludrt myndighetene, om å gjennopprette et nasjnalet selskap for Ungarn, men EU forbyr ungarske myndigheter å etablere og eie et nytt selskap.
Eller ser det ut som alle deres 737-700 og -800 har ILFC funnet nye operatører til, mens -600 enten er skrotet eller lagret i påvente av skroting