• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Anotherone bites the dust - iAero Airways

Trdfly

Moderator
Medlem
Som nevnt i Eastern-tråden, er det over og ut for iAero Airways (tidl. Swift Air). Etter en ikke vellykket omstrukturering, legger de ned driften etter 6. april. Veldig uvanlig taust og lite info på «internettet», men tydeligvis noen som har lekket intern info om denne styrte avviklingen, før iAero Airways selv ev. kommer med offisiell info.
“It is with great regret that without continuing DIP financing from our lenders or an alternative lender, we have been directed to prepare to suspend all revenue operations of the airline at the end of the day on April 6,” Rainey said Monday in a memo to staff members that that was obtained by FreightWaves.
https://www.freightwaves.com/news/bankrupt-charter-airline-iaero-to-cease-operations

Det ser ut som om Eastern Air Holding har sikret seg 28 Boeing 737 fra iAero Airways, som ikke skal være fra «frakt-avdeling», så da er det jo 1 B737-300 og 2 B737-400 som kan tas bort fra de 9 B737-300 og 19 B737-400 iAero Airways har, kanskje de snapper opp noen av de pax-versjonene av B737-800 iAero Airways har? Tipper disse ender opp hos Eastern Air Express.
 
Back
Top