An-124 kom på besøk i natt.

catocontrol

Air Traffic Controller
An-124 kom på besøk i natt.

Denne kom en tur i natt.

Attachments

• an124-web.jpg
    an124-web.jpg
    49.5 KB · Views: 403
  • an124-nese-web.jpg
    an124-nese-web.jpg
    47.5 KB · Views: 413
  • an124-nese-2-web.jpg
    an124-nese-2-web.jpg
    27.2 KB · Views: 396
  • twr-web.jpg
    twr-web.jpg
    26 KB · Views: 389
Re: An-124 kom på besøk i natt.

Hvordan får du sånne bilder når det er mørkt? Sliter nemlig med det selv! selv om jeg bruker Iso 1600, F4.0 og lukkertid på rundt 100(ikke under 125 når flyet er i bevegelse) og får resultat som dette:
IMG_006.jpg

Bruker du stativ? og hvordan får du lysene så SKARPE?

-Er det ikke noe med at man skal ha så høy F som mulig, i mitt tilfelle blir det F35 + at man må ha lang lukkertid men da må stativ brukes, eller hvordan er dett?

Bildene øverst er nok tatt på stativ tilsv. - han har nok brukt ISO 100 også og F22 eller noe sånt! Høy ISO bør brukes kun på frihånd! og da i kombinasjon med stor blender. Du vil aldri oppnå høy kvalitet med det, men det er en nødløsning! Skal du ta på frihånd- prøv med manuell instilling - f.eks ISO 1000, F2,8 og 1/30 sek. Har du linse med stabilisering- bruk det. Skal du ha høy kvalitet- bruk stativ, lavest mulig ISO, F10-22 (høyt blendertall gir stjerner i lyset)(ikke nødvendig å gå helt opp til F35- gjør bare sitt til at lukkeren må stå oppe lenger)- bruk gjerne blenderforvalg (ev bulb)- fjernutløser eller sevlutløser (for å eliminere risting ved avtrekk) og blend gjerne ned 1/3-2/3. prøv deg fram med forskjellig blender/lukkertid. Resultatet er gitt!

De fleste objektiver er skarpest rundt F/10. Noen billigere blir faktisk mindre skarp ved blender over F/16..

Nederlendere som kommer med utstyr?

Flyr nytt ustyr til kaboul ettersom jeg har forstått, bl.a nye jeeper og returnerer med gammelt utstyr...
Det gjor hvertfall den som var på EVE forrige uke, mulig denne har et annet oppdrag..

Back