• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

An-124, F-16 ++

Even92LN

ScanFlyer Gold
Når det er fint vær om dagen så blir det fort en liten times stopp på vei hjem fra jobb... :) Her er noe fra de tre siste dagene:

IMG_0008.jpg

IMG_0052.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0231.jpg

IMG_0183.jpg

IMG_0243.jpg

I dag var jeg heldig og fikk denne karen :D Lå selvfølgelig en sky foran 19R i dag, så bildene ble nå som de ble..
IMG_0303.jpg

IMG_0321.jpg

IMG_0338.jpg

Like hot som alltid, er LN-HOT
IMG_0408.jpg

Og her er en liten snutt av jubileumsflyet som tok av fra Gardermoen i går. Filmet med mobilkamera, så ikke så super kvalitet. Forresten noen som vet hva den lyden på 01:14 er?

NB! Skru ned lyden!
http://www.youtube.com/watch?v=jJ9Lkm_2bNk&list=UUw5_nh7ZSAGgov1FpNr0wyg&index=1&feature=plcp

"Whoop"-lyden kommer fra et system som heter CENC (Convergent Exhaust Nozzle Control), som kontrollerer "nozzlen" på F-16 (og forsåvidt også F-15 som har den samme motoren). Dette drives av trykkluft, og man hører det når "nozzlen" åpner eller lukker seg (altså når piloten regulerer på gassen).

Flotte bilder, Even, :) og fin video :)
Jeg så Antonoven fra østre, så da var det å ta en tur til vestre og vente der til den dro igjen.................etter tre timer :) Har ikke internett på mobilen, (er det mulig?), så ingen alert fra meg heller :( Fikk bare tilkalt forsterkninger, så jeg hadde noen å skravle med :)

merfly8080612-001.jpg

:) Inger

Takk for info AggTouchdown! Og takker for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen :)

Inger, flott bilde, hadde jeg visst den skulle avgårde i kveld hadde jeg blitt litt lenger! Så fint lys!

Jeg trodde heller ikke den skulle dra så fort.
Vi var heldige med lyset, skyene ventet akkurat lenge nok :)

:) Inger

Flott serie. Nå har du bevist at Ken(t) er flyspotter, det skal jeg bruke for hva det er verdt :lol:

Snasen Eurowings forresten ;)

Cato

Back