Doubletree Amsterdam Central. 5. Min fra stasjonen. Kommer dit neste fredag for tredje gang på kort tid.":up:
Her var det lengesidan siste tipset...
Skal til AMS med frøkna siste delen av mars (rauk på sånn bonusrabatt... det merkast veldig kor begrensa ein er av å bu i Trondheim, samanlikna med resten av verden (OSL)).
Laurdag til mandag. Har null status nokon som helst plass, men har litt hotels.com-stempel å bruke. Tek gjerne i mot tips til både hotell, mat og aktivitetar. Ho har vore der før, eg har ikkje.
Sikkert ikkje ideelle tida på året veirmessig, men det er no kalenderen gjekk opp.
Takk for tips! Amsterdam er jo nødvendigvis ikkje målet, men det er der flyet landa... Må sjå litt på alt dette!Det beste tipset jeg har for Amsterdam er å heller reise til Utrecht
Men, antatt at Amsterdam er målet:
- en kanalbåttur gir en fin oversikt over byen uten at du blir sliten, så får du heller sikte ut noen mål du ønsker å se nærmere på fra båten.
- Spis en Indonesisk Rijsttafel til middag (hos Puri Mas er det er grei pris/kvalitetsforhold, men ikke forvent flotte, fjonge lokaler)
- Spis frityrstekt mat! På bar serveres det gjerne "bitterballen" til øl, knallkombo!
- Besøk Rijksmuseum
- Ta en tur i red light district
- La fruen handle på Kalverstraat mens du selv tar en god øl hos cafe Gollem Raamsteeg (en herlig, liten brun pub med meget bra ølutvalg)
- Dersom du er glad i vindmøller, ta en tur til Zaandam, nærmere bestemt Zaanse Schans.
- En ikke så lang togtur unna finner man Haarlem, og der har de blant annet et av mine favorittmuseer: https://www.teylersmuseum.nl/en samt at bryggeri Jopen holder til i byen også (både god mat og drikke i et kirkebygg omdannet til bryggeri/bar/restaurant. Fin gjenbruk av bygningsmasse synes jeg)
Hotellmessig foretrekker jeg vanligvis å bo utenfor Amsterdam, for eksempel i Zaandam (https://www.inntelhotelsamsterdamzaandam.nl/en/), der det er flere hotell rett ved jernbanen og det går tog til Amsterdam jevnlig.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.