American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Looking to use a 2014 earned CT. I thought I read something in the earlier CT conditions that travel with child attracted a discount in the number of EB points required. There appears to be nothing in the current T&Cs that mentions this. Have I missed something?

I rang the CT booking line and according to the agent the child discount on EB points required only applies to SAS operated flights and not *A partners.

I rang the CT booking line and according to the agent the child discount on EB points required only applies to SAS operated flights and not *A partners.

Høres fornuftig ut siden en ikke får barnerabbatt på vanlige Star Alliance bonusbilletter heller.

Jeg fikk også mine poeng idag, men morsomt nok står at det at poengene ble kreditert 4. April.

Når får jeg de velkomst poengene mine? Meldte meg opp og fikk kort i feb. Har brukt kortet flere ganger.

Hei,

Noen som vet hvor jeg kan ringe for å finne ut når companion billettene mine går ut på dato?

Når får jeg de velkomst poengene mine? Meldte meg opp og fikk kort i feb. Har brukt kortet flere ganger.

Kan bare svare for meg selv. Jeg bestilte kort i februar/mars, og fikk velkomstpoeng registrert i forrige uke (samtidig som jeg fikk første faktura)

Jeg fant ikke den andre tråden, som jeg ville huske:
Har noen bestilt/mottat allerede den nye AMEX plat fra dnb? Jeg har bestilt SAGA pakke i dag ettersom denne er tilknyttet pakken og da er den også annonsert. Samtidig er jeg nå litt i tvil om det lønner seg i forhold til SAS sitt kort mtp årspris. Det er tre fordeler som møter øye : PP Prestige? (jeg går ut fra det) med pp til tilleggskort og gjestereglene, Membership rewards og AMEX/Delta lounge tilgang. Spesielt AMEX plat sine lounges kan være veldig fine.. Ellers er vel det meste dekket av SAS kortet. Amex sitt international airline program har jeg ikke hørt så mye bra om og det er ikke benevnt muligheten til compagnion billett i first/biz..

Jeg fant ikke den andre tråden, som jeg ville huske:
Har noen bestilt/mottat allerede den nye AMEX plat fra dnb? Jeg har bestilt SAGA pakke i dag ettersom denne er tilknyttet pakken og da er den også annonsert. Samtidig er jeg nå litt i tvil om det lønner seg i forhold til SAS sitt kort mtp årspris. Det er tre fordeler som møter øye : PP Prestige? (jeg går ut fra det) med pp til tilleggskort og gjestereglene, Membership rewards og AMEX/Delta lounge tilgang. Spesielt AMEX plat sine lounges kan være veldig fine.. Ellers er vel det meste dekket av SAS kortet. Amex sitt international airline program har jeg ikke hørt så mye bra om og det er ikke benevnt muligheten til compagnion billett i first/biz..

Jeg ville heller betalt 550 dollar for internasjonalt dollar kort i platinum og beholdt Sas amex platinum. Dette koster omtrent like mye tilsammen som norskt platinum. Med ICC får du Mange flere fordeler enn hva det norske platinum har markedsført så langt. Tror icc akkurat nå gir 60 000 membership rewards til nye medlemmer. Disse poengene kan overføres til mange flybonuspragrammer med ratio 3:2, bortsett fra til sq og cx som gir :1:.

Du kan betale for meg PP loungebesøk for 5000 kr/år. Fhr-hotellene er jo ofte en god deal, men stort sett veldig fine og dermed veldig dyre hoteller.

Er det heller ikke gratis med infant på *A med CT? Tenker spesielt LH og LX.

Koster 10 % av en billett i samme kabinklasse. Typisk rundt 2500,- til USA f.eks.

Last edited:

Jeg ville heller betalt 550 dollar for internasjonalt dollar kort i platinum og beholdt Sas amex platinum. Dette koster omtrent.

Du skriver du ville betalt 550 USD for "internasjonalt dollar kort i Platinum", jeg regner med du sikter til AmEx Platinum fra US?

Er det slik at hvermansen kan søke om dette nå, eller er det fortsatt en del arbeid om man ikke er bosatt i US?

Du skriver du ville betalt 550 USD for "internasjonalt dollar kort i Platinum", jeg regner med du sikter til AmEx Platinum fra US?

Er det slik at hvermansen kan søke om dette nå, eller er det fortsatt en del arbeid om man ikke er bosatt i US?

International Currency kort kommer fra Amex i UK i form av euro eller dollar kort. "Alle" kan få kortet (krav om inntekt), men det er en papirmølle som jeg selv ga opp til slutt.. Kortet har også en transaksjonsavgift på 3% for kjøp i andre valutaer enn euro/dollar.

http://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/?inav=gb_menu_cards_pc_viewdollareurocards_pr

International Currency kort kommer fra Amex i UK i form av euro eller dollar kort. "Alle" kan få kortet (krav om inntekt), men det er en papirmølle som jeg selv ga opp til slutt.. Kortet har også en transaksjonsavgift på 3% for kjøp i andre valutaer enn euro/dollar.

http://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/?inav=gb_menu_cards_pc_viewdollareurocards_pr

Jeg kan underskrive på papirmøllen, OMG!
Fikk Amex Plat i 1997(!) fra UK etter nesten et halvt års frem og tilbake med garantierklæring fra egen bank om at jeg kunne innestå for et sekssifret beløp pr mnd, "Letter of Good Standing" ++.
Til slutt gikk det igjennom, og Centurionkortet kom i -99.
Nå er elektroniske søknader mer vanlig og kommunikasjonen går (i teorien) lettere, men vær forberedt på solid byråkrati når du ikke er bosatt i USA eller UK.

Og gresset er ikke SÅ grønt på den andre siden, fordelene for Platinum er utvannet i forhold til tidligere.

Status
Not open for further replies.
Back