American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har nettopp sendt epost angående dette og status er som følger:
- Systemene jobbes med og er under testing. Forhåpentligvis klart innen kort tid.
- Utsendelse av nye CT er på vent til alt er klart, slik at alle får en CT med riktige vilkår etc

Det skjer enkelte ting i kulissene tydeligvis, ihvertfall for de med SAS Amex Plat:
På travelprivileges.no er det nå betydelig flere hotellfordeler og en forbedret søkemotor mhp. deltakende hotell.
Riktignok ikke helt i tråd med Amex Plat og FHR internasjonalt, men et positivt skritt likevel?

Det har jeg ikke fått med meg.. Høres veldig bra ut om de klarer å fikse denne siden med noe som faktisk er tilbud, ikke bare ugyldige og stort sett ubrukelige tilbud som før.

Da er det bare 2 måneder til (ca) at Amex kortene fungerer ombord i Widerøes maskiner igjen. Har vært umulig å bruke Amex kortene en god stund.

Helt utrolig at Widerøe ikke tar tak i dette på ett tidligere tidspunkt da dette er Eurobonus kort, og det er en grunn til at man ønsker å bruke disse på reise...... Men de tar nå tak i det da, dog litt skuffende at det ikke virker å ha god prioritet. Og ulikt Widerøe å ikke ha orden i sysakene.

Hei xxxxx,

Takk for din henvendelse. Vi har fått tilbakemelding fra ansvarlig for salg ombord at den typen terminaler vi bruker ombord dessverre ikke vil ta Amex-kort. Dette er nå under utbedring fra leverandør og vi regner med at dette skal være på plass i løpet av to måneder.

Vi beklager det inntrufne. Vi vil samtidig benytte denne anledningen til å ønske deg velkommen ombord igjen til oss i Widerøe.

Med vennlig hilsen/Sincerely yours
Widerøe Kundeservice/Widerøe Customer Relations

xxxxx xxxxxx

Og for Amex sin del? Noe nytt på chip fronten?

Jeg synes det er oppsiktsvekkende (for meg) at jeg har hatt Eurobonus AMEX Plat i to år uten å få vite om at det finnes en side som heter travelprivileges.no og de fordelene som listes opp der.

Wig-wag: Sann mine ord. Du har ikke gått glipp av noe som helst, og det ser ikke ut (etter litt søking nå siste halvtimen) at du går glipp av noe helt enda :-/

Wig-wag: Sann mine ord. Du har ikke gått glipp av noe som helst, og det ser ikke ut (etter litt søking nå siste halvtimen) at du går glipp av noe helt enda :-/
Jeg har brukt den ved enkelte anledninger, også gjort noen dummybookinger og det er svært vilkårlig hvorvidt tilbudet kommer ut gunstig.
Med Worldhotels kan man oppnå gode priser ved enkelte hotell i London, andre blokkerer helt for denne ratekoden.
SLH sin Amex rate er ikke spes. gunstig rent prismessig, mem erfaringsmessig er de flinke til å oppgradere.
MO er svært gode på oppgraderinger, Amexprisen er midt på treet (I den grad et opphold på MO noem gamg kan bli prismessig midt på treet).

Jeg søkte på AMEX plat i desember, og fikk ingen tilbakemelding før jeg purret på mail sist søndag. Fikk da til svar at søknaden var avvist, da jeg var oppført med betalingsanmerkning, noe som ikke stemmer. Kredittselskapet har også bekreftet at jeg ikke har, eller aldri har hatt, betalingsanmerkninger.

Denne informasjonen har jeg videresendt AMEX, uten at de var interessert i å behandle søknaden på nytt, eller yte noen ytterligere form for kundeservice.

Noen som har vært borti liknende?

Syns det høres fryktelig lite profesjonelt ut.

Er litt mye grums med Amex egentlig. Føler jeg ble lovd gull å grønne skoger med denne dealen, men føler meg ikke overbevist enda for å si det slik....
Savner chip mer og mer, og det er for dårlig at man ikke kan bruke Amex Eurobonus kort på Widerøe flyvninger.

De skal dog ha for concierge service greiene. De virker å være særs parat.

Vurderer mer og mer andre alternativ.

Nei det har du kanskje rett i. Men det jeg så når jeg skummet igjennom siden var at de fleste hotellkjedene tilby gratis frokost med dette kortet. Det er jo slett ikke vanlig ute i verden med frokost inkludert og kan jo fort utgjøre noen kroner.

Swisshotel og Melia er ihvertfall aktuelle for en som stort sett holder seg i Europa.

Jeg søkte på AMEX plat i desember, og fikk ingen tilbakemelding før jeg purret på mail sist søndag. Fikk da til svar at søknaden var avvist, da jeg var oppført med betalingsanmerkning, noe som ikke stemmer. Kredittselskapet har også bekreftet at jeg ikke har, eller aldri har hatt, betalingsanmerkninger.

Denne informasjonen har jeg videresendt AMEX, uten at de var interessert i å behandle søknaden på nytt, eller yte noen ytterligere form for kundeservice.

Ja jeg var borti noe lignende i dag. Traff en selger på Gardermoen for en stund siden, og jeg søkte på Amex Plat. Fikk omsider Amex Prem.i posten,ringte kundeservice og sa at dette var ikke det jeg bestilte og fikk opphevet avtalen,og klippet kortet i to.
Ved nærmere ettertanke,fant jeg ut at jeg kanskje skulle prøve og søke på nytt. Som sagt så gjort,og hørte ingenting før jeg ble bedt om og sende inn bekreftelse på inntekt. Gjorde dette,og hørte igjen ingenting på lenge før jeg ringte i dag. Søknad avslått,uten begrunnelse. For en slett kundebehandling! Og ikke er det årsinntekt det kommer an på heller,med mindre grensen ligger på over 750.000.

Irriterer meg at de fortsatt(!) driver å trekker bonuspoeng når jeg betaler med amex ombord i SAS. Ikke nok med det, de trekker BÅDE bonuspoeng og penger!

23 feb 2014
IFS Buy on Board Points Used -1 600

Varekjøp
SAS (IFS) 23.02.2014 EUR 10,00 84,90

Erfaringsdeling:

Prøver å bestille en CT, men det er helt "umulig" å finne noe intercontinentalt. Av ulike grunner er jeg litt sent ute, og må bruke denne innen september i år.

Det er isolert sett OK. Det som er mest irriterende i prosessen er SAS sitt bestillingssystem, som ikke har en reel oversikt over faktisk tilgjengelige bonusbilletter, og som gir deg feilmelding på feilmelding etter to, tre søk.

Finnes det alternative måter å søke etter tilgjengelige bonusbilletter med SK?

Erfaringsdeling:

Prøver å bestille en CT, men det er helt "umulig" å finne noe intercontinentalt. Av ulike grunner er jeg litt sent ute, og må bruke denne innen september i år.

Det er isolert sett OK. Det som er mest irriterende i prosessen er SAS sitt bestillingssystem, som ikke har en reel oversikt over faktisk tilgjengelige bonusbilletter, og som gir deg feilmelding på feilmelding etter to, tre søk.

Finnes det alternative måter å søke etter tilgjengelige bonusbilletter med SK?

7 dagers søk *A på kvs funker greit.

Hvis CTen er som poeng/voucher så holder det at du booker før den går ut, husk at du kan booke reiser nesten et år frem i tid.

Hvis CTen er som poeng/voucher så holder det at du booker før den går ut, husk at du kan booke reiser nesten et år frem i tid.

Utreise må finne sted innen et år etter utstedelse av CT. Fikk dette bekreftet via telefon også.

Et interessant poeng som vedkommende jeg snakket med nå sa, var at det per nå var mulig å kombinere klasser. Kan gjøre det litt lettere. Hvis jeg faktisk får lov til det av neste kundebehandler jeg treffer på da.

Utreise må finne sted innen et år etter utstedelse av CT. Fikk dette bekreftet via telefon også.

Et interessant poeng som vedkommende jeg snakket med nå sa, var at det per nå var mulig å kombinere klasser. Kan gjøre det litt lettere. Hvis jeg faktisk får lov til det av neste kundebehandler jeg treffer på da.

Det har vært lov til å kombinere klasser ved at en feks reiser en vei i C og andre i Y.

Men jeg tror ikke det er lov til å kombinere klasser ved at en av billettene blir booket på C og en Y på sammen flight.

Jeg har en CT tur på slutten av året, men lurer på å si opp AMEX nå før ny årsavgift kommer. Noen som vet om AMEX kortet må være aktivt når turen går?

Fra vilkårene:

"Kortholder må ha et eksisterende/gyldig SAS EuroBonus American Express Card på det bestillingstidspunktet Companion Ticket blir benyttet".

Slik jeg leser dette kan du bestille deg en tur med bruk av CT, og deretter neste dag takke AmEx for et godt eller mindre godt samarbeide.

Status
Not open for further replies.
Back