American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Bravo Amex/DnB og SAS!

Synd med open jaws og mixed class, men uansett veldig bra.

Et par åpne spørsmål er:
- Kan man få 50% på en billett?
- Må korteier fremdeles reise på samme PNR?

Kanskje på tide at konen får eget Amex :)

Støv på linja hos AmEx idag. Så om noen får panikk og tror kortet deres er sperret, så er det bare en datakræsj hos AmEx som de jobber med.

Antatt å løses i løpet av kvelden eller natta.

Hehe, derfor jeg ble avvist på både Coop Mega og ICA i kveld.

Takk :-)

Dette er jo veldig bra! Da tror jeg at jeg og fruen skal forsøke oss på en tur i C-klasse med LX til SFO i løpet av vårparten.

Noen snakket om at man hadde fått flere CT i løpet av et år, eller er det hukommelsen min som har spilt meg et puss? (ser ikke bort fra det) Jeg har vel rundet 230k til nå i år, men kan vel ikke regne med en til...?

Noen snakket om at man hadde fått flere CT i løpet av et år, eller er det hukommelsen min som har spilt meg et puss? (ser ikke bort fra det) Jeg har vel rundet 230k til nå i år, men kan vel ikke regne med en til...?

Tviler på det, stilte spsm til SAS og DNB både i fjor og i år etter å ha touchet 500' begge år, men no dice.
( og selvfølgelig ble både DM og Lifemiles belastet Amex, i tillegg til et cruise betalt med Amex via US-Airways sidene, dobbel uttelling med EB og DM)

Veldig gode nyheter, bare kjipt at en CT gikk ut på dato 3. Des.

Så det betyr som Platinum Card holder, any STAR Alliance destination on any STAR Alliance airline?
I så fall - SWEET!

Et spm: Hvilken uttakstabell vil gjelde for Star Alliance reiser med CT dit SAS flyr i dag?

Vil eurobonus-tabellen gjelde for Star Alliance til SAS-destinasjoner eller vil Star Alliance uttakstabellen bli gjeldende..?

Men vil F funke når ikke mixed Class er tilgjengelig? Ser at avreise må være fra Skandinavia?

Men vil F funke når ikke mixed Class er tilgjengelig? Ser at avreise må være fra Skandinavia?

Så lenge en har høyeste klasse tilgjengelig på tilslutning(Plus og C) burde det vel gå. Om de åpner for F er vel kanskje et kostnadsspørsmål? Vet ikke hvem som betaler gildet, men en F-award koster mer enn en C-award antar jeg?

Med de poengprisene SAS tar for F og med YQ i tillegg så bør de i hvert gå i null på en F CT award (hvis det er lov).

Dette er gode nyheter, bra at de med kun basic også kan tjene ct selv om det kun er innad i Scandinavia. Med CT hos *A så åpner det jo seg mange flere reisemål pluss flere tilgjengelige billetter i C.

Dette er gode nyheter, bra at de med kun basic også kan tjene ct selv om det kun er innad i Scandinavia. Med CT hos *A så åpner det jo seg mange flere reisemål pluss flere tilgjengelige billetter i C.

Du skriver "basic", men mener nok "classic" (kort fra AmEx) - måtte bare oppklare det så noen ikke blander inn Eurobonus Basic i AmEx CT-en.

Any tips on finding *A award availability for a CT? I'm using KVS and the ANA website but C availability is pretty limited. Does SQ or TG make award bookings available? I read rumors that SQ releases award availability to *A members very late. Does AMEX/EB have any additional access to the other partners that KVS doesn't see?

I see plenty of LH availability but would prefer to find a true lie flat C seat for long haul.

Lots of questions, but just trying to maximize the value of the CT.

Cheers

Med de poengprisene SAS tar for F og med YQ i tillegg så bør de i hvert gå i null på en F CT award (hvis det er lov).

Er det noen som husker ca YQ Skandinavia-Asia? Mener å ha lest 4-5K pr pers, men mulig jeg husker feil. Siden SK begrenser til 3 legs pr vei, så blir det vel begrenset hvor mye den prisen varierer.

Amex kundeservice er (som vanlig) relativt uvitende og svarte følgende på spørsmål om faktura kunne sendes til arbeidsgiver....

"Du kan søke om American Express-kort via vår nettside www.americanexpress.no".

Noen som vet det? Hadde vært kjekt om jeg kunne bestille et ekstra kort som kun ble brukt til jobbrelaterte ting. Er nok ikke i målgruppen for Amex corporate.

Er det noen som husker ca YQ Skandinavia-Asia? Mener å ha lest 4-5K pr pers, men mulig jeg husker feil. Siden SK begrenser til 3 legs pr vei, så blir det vel begrenset hvor mye den prisen varierer.

Et triks for å beregne YQ er å finne den eksakt samme ruten som du vil fly på matrix.itasoftware.com, med riktig kabinklasse. Under "fare" vil du da få spesifisert alle avgifter, inkludert YQ.

Et triks for å beregne YQ er å finne den eksakt samme ruten som du vil fly på matrix.itasoftware.com, med riktig kabinklasse. Under "fare" vil du da få spesifisert alle avgifter, inkludert YQ.

Er ikke YQ samme uansett klasse?

YQ kan faktisk variere. Lufthansa er notoriske på dette, de aller billigste billettene har lavere YQ, og C/F kan ha høyere. Noe som kan gi situasjonen der en bonusbillett i eco i noen tilfeller kan være dyrere enn en betalt billett.

Status
Not open for further replies.
Back