LNv22
ScanFlyer Gold
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge
Da er det positivt gitt en oversikt over reisevilkårene, og man må kunne legge til grunn at alle klasser er OK siden det ikke fremkommer noe annet. Jeg ville uansett stått på det jfr. de tilsendte vilkårene for kortet.
http://www.sas.no/no/Arkiv/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Kombinertkort/American-Express/
Men, selv om de har klart å legge ut disse reisevilkårene, som definitivt avklarer spørsmålet om kombinasjon av selskaper, hvilke klasser osv., er det fortsatt åpent hvordan man skal beregne kvalifiseringsperioden.
På samme side står det (min utheving):
I vilkårene står det kalenderår......
Virkelig, her kommer jeg til å bli vanskelig hvis det ikke dreier seg om hele SAS sitt rutenett og alle klasser. Tviler for øvrig på at de kommer med noe sånnt; de har markedsført det som "companion ticket" uten noen nærmere begrensning og i de skrevne vilkårene fremkommer det heller ingenting om begrensninger, så denne er nok ganske trygg.
Da er det positivt gitt en oversikt over reisevilkårene, og man må kunne legge til grunn at alle klasser er OK siden det ikke fremkommer noe annet. Jeg ville uansett stått på det jfr. de tilsendte vilkårene for kortet.
Reisevilkår for Companion ticket:
•Gjelder for reise med SAS
•Gjelder for opptil 2 personer
•Gjelder for reiser fra Skandinavia til SAS-destinasjoner i hele verden
•Reisen må bestilles per telefon (ikke mulig å bestilles via Internett)
•Man har rett til én Companion Voucher i en 12-måneders periode og opptjente poeng kan ikke overføres til ny 12-måneders periode.
•Kombinasjon av klasser ikke tillatt og reisen må foretas til og fra samme by
•Utreisen må foretas før voucherens gyldighetsdato går ut (innenfor 12 måneder).
http://www.sas.no/no/Arkiv/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Kombinertkort/American-Express/
Men, selv om de har klart å legge ut disse reisevilkårene, som definitivt avklarer spørsmålet om kombinasjon av selskaper, hvilke klasser osv., er det fortsatt åpent hvordan man skal beregne kvalifiseringsperioden.
På samme side står det (min utheving):
** Har du oppnådd et minimumsbruk av kortet (130 000,- for Premium, 100 000,- for Platinum) i løpet av ett år kan du ta med en venn på en bonusreise med SAS.
I vilkårene står det kalenderår......
Last edited: