American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Hvilke elektrobutikker tar amex? Ser ut som jeg må gå til innkjøp av ny laptop om ikke lenge

Fungerer på Retro, Carma, Selected, Companys og Kleins i Trondheim også hvis noen har behov for den infoen

Skjønner [emoji4] er på leiting etter en slik butikk selv, skal kjøpe hvitevarer til kjøkkenet, men finner ingen butikker som tar amexkort [emoji17]

I Oslo tok ikke Expert Storo AmEx i går, ei heller Elkjøp Ullevål, men derimot Elkjøp Carl Berner tar/tok AmEx forrige uke.

En Elkjøp-ansatt sa de skulle begynne å ta AmEx når chip var på plass, men har ikke opplevd at de har tatt det enda.

I Oslo tok ikke Expert Storo AmEx i går, ei heller Elkjøp Ullevål, men derimot Elkjøp Carl Berner tar/tok AmEx forrige uke.

En Elkjøp-ansatt sa de skulle begynne å ta AmEx når chip var på plass, men har ikke opplevd at de har tatt det enda.
Dette varierer, noen Elkjøp tar AmEx - andre ikke (forøvrig samme erfaring med Expert).
Jeg pleier å drive litt opplysning - "Åja tar ikke AmEx....da bruker jeg butikken i nabobyen"
Har et visst håp om at dette kan åpne øyene hos min lokale butikk :)

På min lokale Rimi er det nå ikke mulig å betale med amex pga av at kortleseren ikke aksepterer chippen. Når du prøver å dra kortet etterpå virker det heller ikke, synes det er veldig rart da det funket fint da jeg hadde det gamle kortet uten chip. Skal ta det med meg og se om det virker neste gang.

Hvilke elektrobutikker tar amex? Ser ut som jeg må gå til innkjøp av ny laptop om ikke lenge

Elkjøp på Carl Berner tar både AmEx og Universal Presentkort! Dette fordi butikken er en franchise-drevet butikk med egne avtaler mv. :D:);):p:colgate::drink:spin

Forex i Trondheim funker ihvertfall IKKE , ukjent kort..

ICA på Ullevål tar ikke Amex av en eller annen grunn, selv om de fleste andre ICA butikker lenge har akseptert det

Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

På min lokala ICA-butik fungerar det dessvärre inte längre. Jag ångrar att jag klippte mitt gamla kort när jag fick chip.

ICA på Ullevål tar ikke Amex av en eller annen grunn, selv om de fleste andre ICA butikker lenge har akseptert det

Det virker som det er noe problem med ica/rimi butikker etter overgangen til chip, en i hustanden fikk kortet med chip litt tidligere enn meg, og da virket ikke kortet med chip, mens mitt kort funket helt fint.

De ansatte i butikken mener hardnakket at de tar amex, men vi får ikke de nye kortene til å virke, hverken med chip eller stripe.

På den ubemmanede Esso-stasjonen på Ring 3, så tar dem AmEx. Men etter å ha prøvd det nye kortet (m Chip) fikk jeg melding om å gå inn på stasjonen for manuell betaling.

Kanskje de mener jeg skal krype inn i maskinen og snakke med de små menneskene som sitter bak skjermen.

Er det noen som har sett på scenarioet "skal bygge hus - hvordan få mest mulig EB-poeng via AmEx på dette?". Jeg har inntrykk av at mye som skal gjøres opp i forbindelse med husbygging gjøres opp via faktura, men er det noen punkter en kan gjøre hederlige unntak. Mine første tanker er eks kjøkkeninnredning, hvitevarer, parkett, fliser og garderobe.

Er det slik at en er prisgitt sin lokale MaxBo/ Byggern/ whatever om de evt tar AmEx, og IKEA har jo vært nevnt at de ikke tar AmEx så igjen er en stuck med sitt lokale utsalg for garderobeskap etc. Noen har nevnt AmEx via PayPal, men ser ikke for meg at jeg blir å kjøpe så mye stash gjennom internett, men hvilke steder er dette veldig gunstig?

Innspill mottas med takk.

Monter tar Amex, kjøpte garasje der i fjor, fikk faktura, men reiste bare i butikken og betalte alle faktura med Amex
150' i omsetning. Kort vei til CT da!

Hvor holder du til? Noen Elkjøp forretninger tar amex. Da har du kjøkken og hvitevarer i boks.
Fliser, parkett og garderobe får du hos byggvare som du sier, kan også sjekke om du har en obs i nærheten, kanskje noen av disse tar amex.

Det er verd å reise litt rundt å undersøke hvor de tar amex for et slikt prosjekt. :)

Monter tar Amex, kjøpte garasje der i fjor, fikk faktura, men reiste bare i butikken og betalte alle faktura med Amex
150' i omsetning. Kort vei til CT da!

Tror det varierer dessverre. Monter Sandnes aksepterer ikke AmEx - med eller uten chip.

Status
Not open for further replies.
Back