• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

American Airlines episode på LAX

Re: AA episode i LAX

At de (AA) ikke si noe om hva som var galt, samt at kun de hvite passasjerene som valgte å gå av sammen med de andre får hotellopphold og mat, men ikke de svarte, er jo nok til å ta et standpunkt og velge side her...

Re: American Airlines episode på LAX

Når man ser på fargen til de involverte, tror jeg neppe dette var rasistisk motivert. Et flyselskap er vel muligens også et av de mest farge- og legningsrike firmaer du kan finne.

Her har det skjedd en episode av noe slag, 'noen' tok en dum beslutning og ville ikke tape ansikt ved å gå tilbake på den. Dermed eskalerte det mer og mer og endte i kaos.

At de (AA) ikke si noe om hva som var galt, samt at kun de hvite passasjerene som valgte å gå av sammen med de andre får hotellopphold og mat, men ikke de svarte, er jo nok til å ta et standpunkt og velge side her...

Så lenge jeg ikke var der, LAX vil jeg ikke ta standpunkt.
En versjon har av og til 3 sider, min, din og den fulle versjonen som vi ofte ikke får se

Så lenge jeg ikke var der, LAX vil jeg ikke ta standpunkt.
En versjon har av og til 3 sider, min, din og den fulle versjonen som vi ofte ikke får se

Du har helt rett og jeg er 100% enig, men når "synderen" og flere andre gang på gang ber om å få vite hva som er galt og ingen fra AA vil (eller kan?) svare, da er det, slik jeg ser det, noe alvorlig galt. Det må kunne gå an å svare ordentlig på et ordentlig stilt spørsmål.

At det kun er "de hvite" får hotellrom og mat etter at flyet blir kansellert, er helt utrolig. Det gjør situasjonen bare enda verre, uansett hva som har skjedd og hvem som har skylden.

At det kun er "de hvite" får hotellrom og mat etter at flyet blir kansellert, er helt utrolig. Det gjør situasjonen bare enda verre, uansett hva som har skjedd og hvem som har skylden.

To mann. Trolig tilfeldig. De har antagelig forlangt det og fått det.

Du har helt rett og jeg er 100% enig, men når "synderen" og flere andre gang på gang ber om å få vite hva som er galt og ingen fra AA vil (eller kan?) svare, da er det, slik jeg ser det, noe alvorlig galt. Det må kunne gå an å svare ordentlig på et ordentlig stilt spørsmål.

Vi får ikke vite hva det konkrete spørsmålet er, og hva angår vouchers og opphold så finnes det ingen fakta om saken. Det er eksepsjonelt usannsynlig at et flyselskap skal gi overnatting bare til hvite passasjerer. Det er ikke 50-tallet. Og om det var forskjellig behandling kan det bero på en lang rekke ting, som statusnivå, alternative flights, endelig destinasjon, osv, osv. Hudfarge er 100% garantert ikke med i beregningen.

Ellers er dette en typisk clickbait video, klippet for å skape et narrativ som nok er et godt stykke fra fakta. Eneste hint om årsak til oppstyret er det politimannen som nevner, at vedkommende har satt seg lengre frem i flyet enn han har betalt for og ble bedt om å trekke tilbake. Det er mulig han handlet i god tro, A321 hos AA har vel ikke klasse Y uansett. Og noen US selskaper tillater flytting til ledige seter innenfor samme klasse. Men i disse Corona-tider er det muligens restriksjoner for å kunne gjøre smittesporing.

Men, jeg spekulerer og det er dumt på en clickbait-video.

Vi får ikke vite hva det konkrete spørsmålet er, og hva angår vouchers og opphold så finnes det ingen fakta om saken. Det er eksepsjonelt usannsynlig at et flyselskap skal gi overnatting bare til hvite passasjerer. Det er ikke 50-tallet. Og om det var forskjellig behandling kan det bero på en lang rekke ting, som statusnivå, alternative flights, endelig destinasjon, osv, osv. Hudfarge er 100% garantert ikke med i beregningen.

Ellers er dette en typisk clickbait video, klippet for å skape et narrativ som nok er et godt stykke fra fakta. Eneste hint om årsak til oppstyret er det politimannen som nevner, at vedkommende har satt seg lengre frem i flyet enn han har betalt for og ble bedt om å trekke tilbake. Det er mulig han handlet i god tro, A321 hos AA har vel ikke klasse Y uansett. Og noen US selskaper tillater flytting til ledige seter innenfor samme klasse. Men i disse Corona-tider er det muligens restriksjoner for å kunne gjøre smittesporing.

Men, jeg spekulerer og det er dumt på en clickbait-video.

Jeg er helt enig med allt du skriver, bare en liten kommentar, det er faktisk en Economy Plus / Extra hos AA - de første 6-7 radene bak First Class har bedre ben plass og man får Gratis Alkohol og en oppgradert snack. Jeg har ikke testet AA sin, men Alaska som har det samme gir en god verdi da det også inkluderer Prioritert Boarding (Gruppe 2) og det koster $ 25-45 ekstra.

Back