Jeg var syk og sengeliggende, men det er vel slik de fleste får oppleve en reise med dette flyet.
Sikkerhetssjekken ble omgått ved at ambulansen kjørte rett til flyet, jeg ble så løftet inn gjennom den trange døren på elegant vis. Begge flygerne og en assistent hjalp til, det er vel ikke ofte man får hjelp av kapteinen på vanlige rutefly.
Jeg vet ikke helt hvordan båren blir beveget og låst inne i flyet, men hele prosessen gikk lett og uten særlig risting.
Det var artig å høre på pilotene som gjorde klart til takeoff, selv om jeg ikke forsto alt de pratet om.
Tipper det var omtrent 1-1,5 meter fra meg til pilotene. Ellers var flyet utstyrt med en primitiv bagasjekurv bakerst sammen med ett sete.
Ved siden av båren, med meg i, var en stol som assistenten satt i. Foran der var det ett sete til, altså 2 ekstra seter.
Vel montert i sengen med 3 seler over meg ble jeg koblet til monitor for hjerte, åndedrett og oksygenmetning. Assistenten var dedikert til meg under hele flighten, unntatt ved takeoff og landing.
Takeoff var uproblematisk men aksellerasjonen mindre enn forventet, det var en stille dag i luften og turen var nesten uten turbulens. Fikk tatt ett bilde mens vi var i luften, fikk ikke tatt noen bilder av interiøret pga. at jeg ikke trodde det ble bra bilder i så lite lys, det var på kvelden dette.
Vinduene i cabinen var runde og annethvert vindu var sotet. Det var noe støy i cabinen men ikke mer enn om du sitter ved propellen i Widerøes propellfly.
Ingen sikkerhetssjekk ved ankomst heller, jeg ble manøvrert elegant ned på båren til ambulansen.
Sikkerhetssjekken ble omgått ved at ambulansen kjørte rett til flyet, jeg ble så løftet inn gjennom den trange døren på elegant vis. Begge flygerne og en assistent hjalp til, det er vel ikke ofte man får hjelp av kapteinen på vanlige rutefly.
Jeg vet ikke helt hvordan båren blir beveget og låst inne i flyet, men hele prosessen gikk lett og uten særlig risting.
Det var artig å høre på pilotene som gjorde klart til takeoff, selv om jeg ikke forsto alt de pratet om.
Tipper det var omtrent 1-1,5 meter fra meg til pilotene. Ellers var flyet utstyrt med en primitiv bagasjekurv bakerst sammen med ett sete.
Ved siden av båren, med meg i, var en stol som assistenten satt i. Foran der var det ett sete til, altså 2 ekstra seter.
Vel montert i sengen med 3 seler over meg ble jeg koblet til monitor for hjerte, åndedrett og oksygenmetning. Assistenten var dedikert til meg under hele flighten, unntatt ved takeoff og landing.
Takeoff var uproblematisk men aksellerasjonen mindre enn forventet, det var en stille dag i luften og turen var nesten uten turbulens. Fikk tatt ett bilde mens vi var i luften, fikk ikke tatt noen bilder av interiøret pga. at jeg ikke trodde det ble bra bilder i så lite lys, det var på kvelden dette.
Vinduene i cabinen var runde og annethvert vindu var sotet. Det var noe støy i cabinen men ikke mer enn om du sitter ved propellen i Widerøes propellfly.
Ingen sikkerhetssjekk ved ankomst heller, jeg ble manøvrert elegant ned på båren til ambulansen.