-SAS flyr fortsatt med denne typen. Det gjør de ikke, de flyr med CRJ-900, som har en annen vinge enn CRJ-200
Det er ikke SAS som flyr denne, det er Cimber Sterling på vegne av SAS!Visst flyger SAS fortsatt med , från Cimber , inhyrda maskiner av typen. Senast idag var exempelvis OY-RJC (som nämns i #1) i SAS-trafik.
Det er ikke SAS som flyr denne, det er Cimber Sterling på vegne av SAS!
Om VG skriver CRJ-600 eller bruker benevnelsen CL-600 (som jeg forstår er riktig), eller heller bruker CRJ-200 som kanskje er mer vanlig, er vel egentlig ikke så stor sak. Cimber flyr vel på vegne av SAS, så at SAS nevnes er vel forsåvidt korrekt. På samme måte som vel SAS ble nevnt i forbindelse med giftgass i cockpit på Avro'er (hvor det egentlig var Transwede som var operatør). Det er greit å forsøke å bruke korrekte benevnelser, men så lenge de store linjene er korrekte så er det vel greit nok. Er det ikke?
Nja..
Hvis Cimber har det operative ansvaret så er det Cimber som flyr.
Så hvis VG bruker betegnelsen betablokkstråling om noe som egentlig er betastråling (ref. den store kjernekraftulykken i Japan som offisielt sett er på nivå med Tsjernobyl nå) så er det ikke en veldig stor sak? Det er jo "bare" feilopplysning til folket, så kan de gå rundt og fortelle at de leste i VG at betablokkstråling er farlig. Hvorfor trenger egentlig journalister utdanning i det store og hele, når de bare kan ta seg slike friheter?Fysikk, luftfart - skal man skrive om noe så forventer man da en mager innsats i å sette seg inn i stoffet.
Og er det vanskelig å skrive "flyene eies/flys av Cimber, men er leid inn av SAS for tiden". Det krever også ganske lite innsats. Jeg klarte å skrive det med ei brødskive i andre hånden, faktisk.
Wow.. Dette doedsflyet som SAS bruker flyer jeg ofte med. Floey det sist paa tirsdag, skal paa samme doedsflyet igjen paa tirsdag. Naa ble jeg skikkelig redd :rolleyes
Cimber maskin, regner med det er Cimber crew, Cimber som står for vedlikehold, Cimber sine SOP, Cimber sitt ansvar for å forholde seg til lover, regler, AD osv?
Wow.. Dette doedsflyet som SAS bruker flyer jeg ofte med. Floey det sist paa tirsdag, skal paa samme doedsflyet igjen paa tirsdag. Naa ble jeg skikkelig redd :rolleyes
Jeg bare registrerer at RolfL skriver at SAS flyr CRJ-200 med innleide maskiner fra QI.
Hur det nu är med crew vet jag inte men visst var det väl i alla fall en del SAS cockpit-crew som flög dessa Cimber-maskiner ?
Begge pilotene vil komme fra SAS, mens kabinpersonalet skal fortsatt komme fra Cimber Sterling. Det er innholdet i den nye samarbeidsavtalen mellom de to selskapene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.