• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alta lufthavn via Hammerfest til "Island Innovator"?

1944vintage

ScanFlyer Gold
I følge Oljedirektoratet er det oljefelt i nord som heter ATLA.

Har sett det i media omtalt som ALTA.
Og på heliport.no i dag står en avgang (HKS705), fra Alta lufthavn via Hammerfest til "Island Innovator",
som vistnok ligger på feltet ATLA.

Tastefeil her og der, hvor ? - eller reelt ??

Re: ALTA / ATLA ?

I følge Oljedirektoratet er det oljefelt i nord som heter ATLA.

Har sett det i media omtalt som ALTA.
Og på heliport.no i dag står en avgang (HKS705), fra Alta lufthavn via Hammerfest til "Island Innovator",
som vistnok ligger på feltet ATLA.

Tastefeil her og der, hvor ? - eller reelt ??

Brønnen heter 7220/11-1 Alta, ligger i lisens 609.

Takker for svar.

Min forvirring. - Ser at ATLA ligger i sør, blokk 25/5,
og produserer via Heimdal.

ALTA / ATLA ?

Atla ligger i nærheten av Heimdal, så det er jo rett utenfor Bergen. I tillegg er den en ren Subsealøsning så det er heller ingen plattform der normalt. Så helikopter derfra til Hammefest høres litt rart ut.

Men Island Innovator har jo nylig boret på Gotha for Lundin, så den er vel fortsatt i Barentshavet. Men Atla ligger den ikke på

Edit: så andre fikk svart innen jeg fikk postet

Ser at denne helikopterflighten passer med North Flyings charter til/fra Trondheim.
Kan denne flytypen (Metro23) ikke lande i Hammerfest, eller er det NFA som ikke har godkjenning ?

Fordelen med Alta er, om jeg husker riktig, direktefly fra Sør-norge. Gå ombord helikopter i Alta, mellomlanding i Hammerfest for å ta på suit, så ut til rigg. Ikke mellomlanding på returen.

Ser at denne helikopterflighten passer med North Flyings charter til/fra Trondheim.
Kan denne flytypen (Metro23) ikke lande i Hammerfest, eller er det NFA som ikke har godkjenning ?

Fordelen med Alta er, om jeg husker riktig, direktefly fra Sør-norge. Gå ombord helikopter i Alta, mellomlanding i Hammerfest for å ta på suit, så ut til rigg. Ikke mellomlanding på returen.

Det stemmer! Men ikke akkurat økonomisk gunstig...
Forøvrig så skal jeg ikke klage, greit med eg nytt selskap på Værnes også :)

Back