Alsie Express bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Re: AlsieExpress bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Men det som taler mot Alsie Express er at billettene ikke kan bookes hos reisebyrå og ingen interline med andre selskaper.

Men det som taler mot Alsie Express er at billettene ikke kan bookes hos reisebyrå og ingen interline med andre selskaper.

Nei, men de selges vel i kantina og resepsjonen hos Danfoss.....;)

Undsætning og undsætning, der var nok kun en eneste grund til
DAT startede den rute, og det var ikke for nogen s blå øjnes skyld ;)
Hvis DAT spiller deres kort rigtigt, tor jeg faktsisk godt den kan "vinde" over
Alsie Express.
Sidstnævnte er vel også lidt op ad bakke, tror ikke der skal mange fejltagelser fra deres side, før de mister tilliden ...Aflysninger er jo en svøbe som du kan blive ramt af, eller store forsinkelser osv osv...der skal nok ikke så meget til, især at Alsie ikke har nogen aftaler med andre, kan blive fatalt
hilsen Ole

Alsie Express.
Sidstnævnte er vel også lidt op ad bakke, tror ikke der skal mange fejltagelser fra deres side, før de mister tilliden ...Aflysninger er jo en svøbe som du kan blive ramt af, eller store forsinkelser osv osv...der skal nok ikke så meget til, især at Alsie ikke har nogen aftaler med andre, kan blive fatalt
hilsen Ole

Jeg håber du får ret Ole. Men der er alligevel en ting som jeg ikke fatter ved Alsie Express, hvorfor lige vælge en rute til CPH? Et sted har jeg læst at mindst 65% af passagerne fra SGD skal videre ud i verdenen og der er CPH altså ikke særlige gunstig placeret i forhold til SGD og da slet ikke når de ikke har nogen interline-aftale med SAS. AMS-FRA eller MUC eksempelvis havde været mere oplagt og især når 40% af lufthavnens catchment area er tysk.

Jeg håber du får ret Ole. Men der er alligevel en ting som jeg ikke fatter ved Alsie Express, hvorfor lige vælge en rute til CPH? Et sted har jeg læst at mindst 65% af passagerne fra SGD skal videre ud i verdenen og der er CPH altså ikke særlige gunstig placeret i forhold til SGD og da slet ikke når de ikke har nogen interline-aftale med SAS. AMS-FRA eller MUC eksempelvis havde været mere oplagt og især når 40% af lufthavnens catchment area er tysk.

Hos Alsie Express har man endnu ikke indgået interline-aftaler med større flyselskaber og er heller ikke i dialog med nogen om at lave interline-aftaler.

"Det ligger som det næste skridt. Men i første omgang prioriterer vi øget frekvens, da mere end 80 procent af passagererne kun skal til og fra København," pointerer Henrik Therkelsen, direktør for Air Alsie, der er moderselskab for Alsie Express

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=77697#.UbmijeDmqlc

Alsie Express.
hilsen Ole

Well, er der ikke noget med at de har to ATR? En til at flyve, og en som standby? Det burde vel række?

Dash, her står 56 % der skal videre ud i verden.
Faktisk flyver hele 56 % af vores passagerer videre ud i verden.
http://www.mynewsdesk.com/dk/view/p...u-bedre-service-i-soenderborg-lufthavn-513005
Og her 60%
Jørgen Mads Clausen peger på, at en gang rejste 60 procent af passagererne fra Sønderborg til København videre ud i verden fra København
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=76770#.UbmzqZxKTAM
Og hvor jeg har læst (mindst 65%) og hvilket årstal, det husker jeg ikke.

Kan det ikke være fordi de med < 50 sæder så kan nøjes med 1 FA? Men det siger jo noget om at de ikke regner med mange afgange med større efterspørgsel.

Det lidt sjove er jo at de med 48 seats (næsten) kunne have brugt en ATR42 i stedet - hvor meget dyrere mon en ATR72 er på leasing cost og cost of operation?

Re: Re: AlsieExpress bliver det nye Sønderborg-baserte flyselskapet

Kan det ikke være fordi de med < 50 sæder så kan nøjes med 1 FA? Men det siger jo noget om at de ikke regner med mange afgange med større efterspørgsel.

Det lidt sjove er jo at de med 48 seats (næsten) kunne have brugt en ATR42 i stedet - hvor meget dyrere mon en ATR72 er på leasing cost og cost of operation?

Leasing er noe dyrere, men i forhold til normalt antall seter er det langt billigere med 72. Vedlikehold er hipsomhapp. Likevel ville det være billigere med 48 om behovet ikke er større.

Håber så ikke at, i det øjeblik Alsie Express slutter, at DAT igen spiller rednings selskab..
For det synes jeg ikke at området fortjener...
Hilsen Ole

Ser ut som de nå kutter fra 5x til 4x daglig for å "forbedre økonomien på ruten"

Ser ut som de nå kutter fra 5x til 4x daglig for å "forbedre økonomien på ruten"

Kan nok hende virkeligheten er i ferd med å innhente prosjektet. Slik de har lagt dette opp så er det så godt som umulig å tjene penger, så det er vel mer et sprøsmål om hvor mye fondet ønsker å sponse dette med årlig.

Om de nå skulle takke for seg, og forlate Sønderborg, så ber jeg av hele mitt hjerte om at ruten blir stående ubetjent i lang tid, og at DAT ikke kommer inn og redder de en gang til. Det har ikke Sønderborg fortjent, når de snur ryggen til de som kom for å hjelpe de når Cimber gikk adunders.

AlsieExpress er begyndt at bruge reserveflyet på ruten til København. Reserveflyet har 64 sæder, hvor det vanlige fly på ruten kun har 48, selvom det er samme flytype:

http://www.check-in.dk/alsie-express-48-64-saeder-paa-stoerste-afgange/

Selskabet forsøger at øge passagertallet, som stagnerede i sidste regnskabsår:

“Vi forventer bestemt en vækst i det indeværende regnskabsår. Vi har haft gode måneder i maj, juli, august og især i september, mens juni var noget svagere end forventet. Jeg forventer, at vi med klippekortet og tilslutningsbilletter til 399 kroner, i kombination med andre tiltag, får lagt et godt fremadrettet salg,” siger Lone Koch.

CPH har også reklameret for ruten og dens mange muligheder via København på Facebook i den seneste tid.

I følge en artikkel i checkin.dk, som er bak betalingsmur, så jeg ser bare overskriften skal Air Alsie Express anskaffe et tredje fly og åpne to tyske innenriksruter fra Lübeck. Ser dog ikke hvor

I følge en artikkel i checkin.dk, som er bak betalingsmur, så jeg ser bare overskriften skal Air Alsie Express anskaffe et tredje fly og åpne to tyske innenriksruter fra Lübeck. Ser dog ikke hvor

Følger lige op inde på Facebook hos Finallcall Frequant Traveler.

EDIT: Der er mere info her! https://jv.dk/artikel/air-alsie-ska...PKjFKNMrMBO0d0c531qRBJNIqUkXjbuslTS7fjJdT1XE4
Det er en rute til Stockholm.

Last edited:
Back