Allt fler flyger med SAS

Savipix

ScanFlyer Rusty
Aftonbladet

Allt fler flyger med SAS
Flygbolaget SAS totala passagerartrafik steg i januari med 8,1 procent jämfört med samma månad i fjol, uppger TT. För största dotterbolaget Scandinavian Airlines ökade passagerartrafiken med 4,0 procent.

Kabinfaktorn sjönk med 0,9 procentenheter till 57,0 procent. För Scandinavian Airlines ökade yielden, en slags intäktsmått, med 12 procent i december jämfört med samma månad förra året.
Aftonbladet text-tv
Publicerad: 2005-02-07
 
og på torsdag kommer årsresultatet. Analytikerne spår mellom 0 og 400 mill. SEK i tap for 4. kvartal, og ca 900 mill. SEK i overskudd for 2005. (for hele konsernet)
 
Originally posted by CK
og på torsdag kommer årsresultatet. Analytikerne spår mellom 0 og 400 mill. SEK i tap for 4. kvartal, og ca 900 mill. SEK i overskudd for 2005. (for hele konsernet)
mener du 2004 eller spådommer for 2005?
 
Originally posted by Herlov
Og som vanlig står vel SAS Braathens for 99% av overskuddet? :cheers:

Må ikke glemme SGS norge, og Widerøe :)
Sånt sett genererer vell Norge mesteparten av overskuddene i SAS group :devot:
 
Det var vel Braathens som var den største bidragsyteren i SAS gruppen, nå som en har SASBraathens er jeg mer i tvil hvor stort overskudd de leverer da tidligere SASNorge ikke akkurat var beste gutt i klassen.
Skal heller ikke glemme Spanair....
 
Originally posted by DY
Det var vel Braathens som var den største bidragsyteren i SAS gruppen, nå som en har SASBraathens er jeg mer i tvil hvor stort overskudd de leverer da tidligere SASNorge ikke akkurat var beste gutt i klassen.
Skal heller ikke glemme Spanair....


,men du verden hvor det har snudd seg nå ... (relatert til SAS Norge ikke beste gutt i klassen...)
 
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by DY
Det var vel Braathens som var den største bidragsyteren i SAS gruppen, nå som en har SASBraathens er jeg mer i tvil hvor stort overskudd de leverer da tidligere SASNorge ikke akkurat var beste gutt i klassen.
Skal heller ikke glemme Spanair....


,men du verden hvor det har snudd seg nå ... (relatert til SAS Norge ikke beste gutt i klassen...)
Javel.....ikke helt sikker på hva du sikter til. SAS Braathens gjør det vel bra hovedsaklig pga Braathens-delen i selskapet. At SAS i Norge nå synes det går så veldig bra - skyldes vel mest Braathens-delen av selskapet. Ikke sikker på om en lenger kan skille disse to delene, noe som selvsagt ikke er meningen lenger....og som nok SASNorge skal være glade for;)

Men alt i alt går det bedre for SAS i Norge, og det er jo bra!:)
 
Ja dette er bra... I tillegg er det morsomt igjen å lese om ekspansjonsplaner...
 
Ja det er flott at SAS nå også tenker ekspansjon.......og har evnen til å gjøre det også.(ikke negativt ment!)
 
Kjempebra at det ser ut som SK for engangskyld går med pluss. Men det som virker latterlig er at i Norge tjener man penger,men en god slump av de pengene er tapt i sverige og danmark. Trenger våre naboer en liten leksjon i hvordan man driver, eller er det bare nordmenn som har en viss sans for økonomisk drift ?

Norway.gif
 
nå er situasjonen i Norge litt annerledes enn i de andre skandinaviske landene. Den norske økonomien går såp det griner, mens det fremdeles går tregt i Sverige. Mens SAS Braathens har én konkurrent innenriks, som begynner å oppføre seg ganske smart, har SAS i Sverige inntil TRE konkurrenter på samme rute (STO-GOT: malmö aviation, flyme, flynordic), og priskonkurransen i Sverige er helt vill - med to nye aktører som brenner penger som det var tyrived!

I Danmark har SAS ikke noe særlig innenrikstrafikk å leve av, og ut av CPH er det en enorm konkurranse - igjen har SAS TO lokale konkurrenter som slår hverandre ihjel med ville priser.

Dessuten har man kommet veldig langt med innsparingene i SAS Braathens, man har reforhandlet kontrakter, og satt press på underleverandører innen konsernet (SGS, STS etc) som igjen må presse kostnader på sin side.

Det er et komplisert bilde, men det stemmer at nettopp nå er det nok den norske delen av konsernet som trekker opp. Slik vil det alltid være i et mulinasjonalt konsern, noen ganger er det ett marked som gjør det bedre enn de andre.
 
streik, aksjon.. kall det hva man vil. Fakta er at det KOSTET!
 
Originally posted by CK
streik, aksjon.. kall det hva man vil. Fakta er at det KOSTET!
Det har jeg aldri betvilet - men det koster jo for alle selskaper. Er ikke tilhenger av aksjoner!
 
Back
Top