Alkohol kl 06 om morgenen, hvorfor?

Det er selvsagt opp til hver enkelt å ta seg en øl på OSL kl. 0600, men hvordan noen i alle dager klarer å få nedpå både øl og sterkere på den tiden av døgnet er langt over min fatteevne. Dessverre leser vi fra tid til annen om problemer med full pax som blir såpass plagsomme at flyet må lande. Så jeg synes ikke det er det minste rart at debatten blusser opp fra tid til annen.

Så med andre ord ingen, dessverre...

LH har Fernet i loungene sine. Tar meg gjerne en knert på et FRA pit stop. SAS har jo GD i Scandinavian Lounge i CPH
Det har de vel ikke lov til å ha fremme før klokken ett eller noe i loungen på OSL?

Det har de vel ikke lov til å ha fremme før klokken ett eller noe i loungen på OSL?

Har ikke vært der på halvannet år nå, men de låser ikke ut brennevinet før klokka ett. Øl og vin kan du dog bælme fra kl 0545 ;)

Nei, jeg skal ikke si hundre prosent at de har det... Det ble vel i så måte et veldig teknisk spørsmål fra min side, men da slår vi fast at DERSOM de har Gammel Dansk i Scandinavian Lounge på OSL - så er den ikke til frokost, men etter klokken 13 (som jeg tidligere i tråden nevnte som perfekt frokosttid hva alkoholinntak angår!).

Nuvel... Når jeg er på tur tar jeg meg gjerne noe sterkere tidligere. Ikke klokka 0600, men klokka 10 kanskje?? ;-)

Champis på business tar jeg når som helst når jeg ikke skal på jobbting

Har jeg lyst på øl så drikker jeg øl punktum.
Hva klokka viser har vel fint lite å si i min verden...

E!

Er man på flyplassen kl 0600 har en stått opp 0300 og sannsynligvis hatt dårlig søvn den korte natta forut.. Er groggy og trøtt uten å ha drukket den siste kvelden .

Finnes det en triple GD( e.l.-absolutt ikke øl uansett ) like ved, tar jeg den gjerne . Det tar ikke mange minuttene før verden lysner og en ser fram til å reise !:lol::DEN

Det er lovlig seint å kalle brunch en gang. At du tar fuktig lunch på tom mage er noe helt annet enn de jeg ser hver gang jeg traver nedover utenrikspiren på OSL og ser alle som drikker før fuglene fiser. :)

-A
Og av alle disse ufyselige menneskene som drikker så tidlig at du tydeligvis ikke har fått opp begge øya enda, hvor mange er ute av stand til å bli med sin flight?

Dette med drikking på morran gir dessverre også uheldige helsemessige episoder ombord. Folk kommer til flyplassen grytidlig, sovet dårlig og uten å ha spist frokost. Hva skjer etterhvert, jo folk besvimer av utmattelse ombord med alt det medfører.

i dag opplevde jeg faktisk at tre mann ble lektet å kjöpe öl på OSL. Tydeligvis starter ikke ölsalget för kl 06:00, og 05:57 var det ingen öl og få. Den ene lusket sluköret vekk (hörtes forövrig ut som han hadde fått nok, spör du meg), mens de to andre ble stående og vente på at den store visern sto på 12 mens jeg fikk min kaffe mocca. F**N amazing!

Hvis du har festet hele natta, så er det vel ikke noe galt i å ta en pils kl 0600.

Men det er riktig som noen har antydet her. I Norge er det forbud mot å selge øl og vin mellom kl 0300 og 0600. Ingen kommuner kan endre på dette da det er maksimumstider. Brennevin har man ikke lov å servere før kl 1300. Det er uansett om det er på Palles Kro eller på Gardermoen eller en annen norsk flyplass.

Sjkål!

BF:cool2

At noen synes det er verre at folk spiser mat på morgenen enn at de drikker øl, det fatter ikke jeg. Men så drikker jeg ekstremt sjelden i samband med reise.

Word!! Godt å høre at det ikke bare er meg som er opptatt av menneskets rett til å gjøre som de selv ønsler, selv om det finnes noen tusen politikere som har som sin livsoppgave å endre dette...

Vel, det er ikke din og min rett vi snakker om, men at det faktisk er ganske mange som mangler folkeskikk etter at de har tatt en øl eller to....

Min verste opplevelse i så måte var en fyllik som kastet opp i settet under en tur fra Ibiza til Oslo, Kult.......

Forøvrig er Jægermesteren ofte med på lasset............

Nordmenn drikker til alle døgnets tider fordi alkohol er så dyrt i Norge at det er status å være full!;)

Back