Alkohol kl 06 om morgenen, hvorfor?

Jeg og min samboer har en tendens til å ta en cocktail til frokost når vi er på ferie. Sist var dette i London, hvor vi bestilte long islands. Bør vel kanskje få med at "frokost" i den sammenheng var klokken 13-15, om ikke enda lenger..

Det er lovlig seint å kalle brunch en gang. At du tar fuktig lunch på tom mage er noe helt annet enn de jeg ser hver gang jeg traver nedover utenrikspiren på OSL og ser alle som drikker før fuglene fiser. :)

-A

Må bare ha det sagt at jeg sitter på evenes med en duggfrisk 0,6 nordlandspils å venter på en forsinket SK4087 skal ta meg til finværet sørpå!

Men skal være enig at 06.00 er vel tidlig ;)

Ikke sant. Traff på en charterturist en gang som lurte på hvor "lånsjen" var. Jeg tok den ikke først, så han bare "du veit der det er gratis alkohol"... Han reiste "kåmfårt klasse" til Thailand, nemlig. Nytt for meg at DK spanderte lounge, men så senere logoen utenfor SAS loungen.

Dette var en lørdag kveld, og loungen var imidlertid stengt... Derfor mente han at han kunne sette seg i baren, og sende regningen til "maitrævel" i etterkant. Han hadde jo kommet ekstra tidlig til Gardermoen for "gratis drekka". Venter enda på at den saken skal dukke opp på TV2 Hjelper Deg!

Riktignok ikke om morgenen, men sier noe om den stereotypiske charterturist!

Er alltid godt med en oel, og jeg bryr meg personlig ikke om hva klokka er naar jeg tar meg en... I dag for eksempel tok jeg meg en kokken 07:20, var kommet hjem fra nattevakt, sola var oppe og det var 27 grader allerede, saa hvorfor ikke sitte paa balkongen med en kald en og se paa at byen vaakner sakte opp foer jeg gikk og la meg? Er vel ikke noe galt i det?

Ogsaa for charterturister, det aa ta en oel eller to i pub'en paa terminalen foer man skal ut og fly er jo en maate aa foele at ferien har starter. Ferie for folk flest er de faa ukene i aaret at man kan gjoere noe annerledes, komme ut av den vanlige rutinen med jobb og stress og mas, saa hvorfor ikke starte ferien med en god, kald en?

Hadde bare alle klart seg med én.......

Jeg tror extensive drikking før en flytur kan ha noe med forsøk på å døyve flyskrekk...

Drikking kl 06.00 skjer ikke bare i Norge, men nordmenn liker å tro at de tåler mye, og derfor ser man til stadighet berusede nordmenn på flyplasser. Enig i det som ble nevnt med manglende drikkerkultur i Norge. Synes allikevel det er verre å se nordmenn med hvite tennissokker i sandalene. ;)

Er man på tur så er man på tur, det er nå min mening om saken. Og er øllen man tar klokken 6 om morgenen noe annerledes enn den man drikker klokken 6 om kvelden? (bortsett fra settingen rundt). Selv om man kan være enig at det er litt tidlig klokken 6, så må folk få lov å gjøre som man vil, vi bor tross alt i et fritt land.

......og hvem har ikke åpnet dagen med en Jager på seiltur eller hyttetur?

I Norge er det forbudt å selge ØL mellom 03 og 06. Mens normalreglen er at du kan sjenke mellom 08 og 01. Ønsker du å sjenke mellom 06 og 08 så er det opp til kommunen å gi OK. Kan gjelde andre regler for OSL, da de kan være omfattet av Statlig skjenkerett.

Men på Gardermoen så får man vel ikke kjøpt øl like tidlig på innland som på utland? Det er mulig jeg husker feil, men husker jeg rett er det en underlig holdning.

Jeg tar glatt en øl eller vin kl.06 på morgenen hvis jeg har lyst på. Ser intet problem med det.
Skal jeg ut å fly tar jeg alltid en vin eller drink, evt. begge deler. Synes det er hyggelig, og det er slett ikke bare nordmenn som gjør dette.

Champis frokost i biz er noe jeg har hatt den del ganger, ikke noe galt i det. ;)

Denne artikkelen prøver å blåse opp et tema som egentlig ikke er noe problem.
Hadde de satt fokus på de som er fulle klokka 06 før flyet, ikke de som koser seg med EN pils klokka 06, så hadde det vært mer riktig.

For all del, om har lyst, så har man lov. Ser ikke noe problem å ta en pils kl 06 om morgenen.

Paa foerste maskinen fra Koeben til FBU kom puser'n gjerne gjennom Euroclass-kabinen med et brett Gammel Dansk .... ;)

Paa foerste maskinen fra Koeben til FBU kom puser'n gjerne gjennom Euroclass-kabinen med et brett Gammel Dansk .... ;)

Det var ikke bare til FBU.. Litt av en tradisjon :cry:

PS! Både pursern og brennevinet var en Gammel Dansk :D

Jeg starter stort sett ingen feriedager i utlandet uten en Gammel Dansk innabords... Kjøper alltid en halvflaske på weekendturer, er det en ukes tur er det alltid to halvflasker. Et flyselskap som tilbyr dette om morgenen er et bra flyselskap!

Øl klokka 06 om morran, klapping når flyet lander og drita fulle trøndere er gjengangsdiskusjoner som dukker opp i ny og noe...ser ikke ut til at noen av delene har noen enkel løsning eller forklaring.

Øl klokka 6 om morgenen er ikke akkurat noe som frister meg, men all støtte til dem som synes det. Det får være grenser for rotnorsk, snusbrun puritanisme!

For noen få år siden skulle jeg fly fra Torp til Kastrup med WF. Av en eller annen grunn hadde "noen" glemt frokostrundstykkene. Men ei ualminnelig hyggelig flyvertinne serverte et glass Jägermeister isteden. Det var en fin start på en ferietur! :)

Bara senaste veckan har jag varnat 3 pax som skulle till LPA, TFS och TRD på morgonflighter (före 0900) att skärpa sig för att få följa med. 2 av dessa hade varit ute hela natten och kom direkt till ARN från fest.

Back