Alitalia sliter (igjen..)

Måske en dansker på vegne af EU får den tvivlsomme ære af at lægge selskabet i graven:

“I spidsen af undersøgelsen er danske Margrethe Vestager, som er konkurrencekommissær i EU. Ifølge nyhedsbureauet Reuters forklarede hun torsdag, at sagsbehandlingen er ”ret fremskreden”. Det vides ikke, hvornår Margrethe Vestager og EU-Kommissionen kommer frem til en afgørelse i sagen, der formentlig kan ende med to udfald. Milliardstøtten bliver enten godkendt, eller også kan Alitalia blive pålagt at betale støtten tilbage.“

https://check-in.dk/vestager-kan-afgoere-alitalias-fremtid/
 
Måske en dansker på vegne af EU får den tvivlsomme ære af at lægge selskabet i graven:

“I spidsen af undersøgelsen er danske Margrethe Vestager, som er konkurrencekommissær i EU. Ifølge nyhedsbureauet Reuters forklarede hun torsdag, at sagsbehandlingen er ”ret fremskreden”. Det vides ikke, hvornår Margrethe Vestager og EU-Kommissionen kommer frem til en afgørelse i sagen, der formentlig kan ende med to udfald. Milliardstøtten bliver enten godkendt, eller også kan Alitalia blive pålagt at betale støtten tilbage.“

https://check-in.dk/vestager-kan-afgoere-alitalias-fremtid/

FLere selskaper har jo gaatt i graven p.g.a. krav om tilbakebetaling av ulovlig statsstoette f.eks. Malev og Estonian. Dette avgjoeres i hvert tilfelle, om staten eier kan man jo gaa inn med penger som eier, SAS har jo blitt reddet slik flere ganger. Jeg er usikker paa eierforholdene i Alitalia.
 
https://www.google.com/url?sa=t&sou...CRAB&usg=AOvVaw1_03O3xKgymoBaXZyyHqQN&ampcf=1

Paradoksalt, men egentlig ikke uventet, ser Alitalia ud til at blive et af de første selskaber, som kommer sikkert "i havn" og trygt kan vente på, at krisen afblæses hvornår det så end sker. ..

The Italian government is close to taking full control of Alitalia, as the coronavirus outbreak in Europe was forcing it to abandon plans to find a buyer for the ailing national carrier, daily Il Messaggero said on Sunday.
 
Last edited by a moderator:
Snakk om skjebnens ironi. Det som skulle til for å redde Alitalia var en totalt nedsmelting.

Alitalia, kakkerlakker og Keith Richards....

Ikke glem rotter og parkeringsvakter. Bompengeinnkreving er automatisert, så de teller ikke. Litt usikker på rekkefølgen, men tipper Richards, rotter, Alitalia/parkeringsvakter og kakkerlakker til sist. Mulig Statens Innkrevingssentral også kan snike seg med på listen?
 
Blir det en form for rettferdighet her? Administratorene bak Alitalia snakker nå om at nye Alitalia i første omgang kun skal oppstå på 25-30 fly, og dermed 25% av tidligere størrelse. Uten at jeg helt forstår om det er "corona-justert"

https://www.aviation24.be/airlines/...ill-be-much-smaller-with-only-25-30-aircraft/

Ser ut som "endelig" størrelse er 90 av dagens 113 fly, og en restart er planlagt i juni. Ellers er det mye som ikke virker helt bestemt

https://www.aviation24.be/airlines/...-in-june-with-90-aircraft-more-than-expected/

Stefano Patuanelli, Italian Minister of Economic Development said that the new Alitalia will launch in early June, with 90 aircraft out of 113.
 
Nå som statlig støtte har blitt stuerent igjen så er det vel ikke like mange som skriker høyt denne gangen... kan ikke annet enn å bli litt imponert over hvor mange liv Alitalia harog for meg som hater katter er det jo stas å se at det er noen som har flere liv. Andrà tutto bene
 
Back
Top