Alitalia med modifisert livery

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Jaja .. noe maa de jo bruke overskuddet paa ....

I-DACN.jpg

Fotograf: Ukjent

Må vel likestilles med å kaste penger i dass når det ikke blir mer forandret enn det som kommer til syne på dette bildet...

Den grønne stripen er flyttet fra å dekke vinduene til å strekke seg under vinduene, og så er som det sees halefinnen foreløpig ukjent...

Åja... Ja nå ser jeg det.. Også er svarte snuta borte... Men trur neppe The Average Joe legger merke til modifiseringen uansett

Er ett par bilder i denne tråden på Airliners. Er vel kanskje enn liten forbedring, men ikke det rette å gjøre i den situasjonen AZ er nå.

Altså, før;
http://www.airliners.net/open.file/0815367/L/

og etter;
http://www.airliners.net/open.file/1128567/L/

Som vi vet så må jo flyene omlakkeres fra tid til annen, og det kan jo være at de velger å justere på dekoren når de først skal bruke noen hundre tusen på ny lakk.
Det Alitalia skal ha for er at de bevarer mye av det originale, som er sterkt retro og samtidig skiller seg fra alle dagens bølge-varianter. Den nye varianten virker også litt mer helhetlig siden A'en på halen ikke slutter der finnen møter skroget.

Mulig det bare er meg, men har de brukt en litt mørkere nyanse av grønn? Synes de andre bildene også antyder det.

jeg sier som han i Posten-reklamen: skeptisk! Alitalias farger er så klassiske at de er retro, og det er kult at de har holdt stand så lenge (fant noen bilder på A.net fra 1970). Det nye er egentlig ikke noen forbedring synes jeg - men med årene har jo et og annet en tendens til å sægge...

Skulle ma først gjøre en endring, så burde man ha gjort en skikkelig face-lift, men som med så mye annet med Alitalia er jo ikke de store endringene det de er best til...

Gleder meg til å se denne designen på andre maskiner også... Stilig synes nå jeg...:ITA

Ja, men er det verdt pengene å flytte ei grønn stripe en halvmeter lenger ned??

Han må vært en god selger han som solgte malingen til dette?

Unødvendig er vel det første som slår meg!

BF;)

Originally posted by CK

jeg sier som han i Posten-reklamen: skeptisk! Alitalias farger er så klassiske at de er retro, og det er kult at de har holdt stand så lenge (fant noen bilder på A.net fra 1970). Det nye er egentlig ikke noen forbedring synes jeg - men med årene har jo et og annet en tendens til å sægge...

Skulle ma først gjøre en endring, så burde man ha gjort en skikkelig face-lift, men som med så mye annet med Alitalia er jo ikke de store endringene det de er best til...
Det var som CK viser, i 1970 at Alitalia virkelig gjorde en banebrytende facelift. Enig i at dette de nå har gjort nesten virker litt unødvendig. Men kanskje det bare er en test med 1 fly ? Slikt har jo skjedd før, jfr Lufthansa siste halvdel av ´80-tallet med 2 stk 732 i "prøveskjema" før de landet på det de fortsatt bruker.

Back