Airshow calender 2013 Europe

Mange tak for linket! Jeg har netop købt billet til Paris Air Show og er vildt spændt på, hvad det byder på. Er der nogen her, der har været til showet før? Jeg har virkeligt høje forventninger.

Hei,
Eg var på Paris Airshow 2011, og det er som Aggtouchdown sier et tradeshow. Det var mye å se på bakken, men begrensa hva som var i luften, pluss at man nesten må sitte på tribunen for å få med seg det som skjer i luften.

Har ikke vært på Paris Airshow selv, men de jeg har snakket med som har vært der har som oftest et svært dårlig inntrykk. Husk; dette er ikke et airshow (selv om navnet tilsier noe annet), det er et trade show, og hovedpoenget med hele arrangementet er å selge, ikke å underholde..

Jeg valgte Paris frem for mange af de andre shows, fordi jeg primært er interesseret i at se store fly udstillet (static). Håber især på at kunne komme helt tæt på en 747-8I og en C5 Galaxy. De fleste andre shows involverer opvisning med jagerfly, og det siger mig ikke så meget. Jeg tror, at Paris er det rette show for mig :-)

Synd de ikke kommer til AirPower. Tror det er mange som hadde satt pris på litt svensk stål der.

Må si hjemmesiden til Gøteborg Airshow er heller mangelfull når det gjelder info bare 2,5 uke før showet. Ingen info om transport osv. Vurderer en tur men skulle vist mere.
Noen som veit hvordan det er å komme seg fra sentrum til showet?

http://www.aeroseum.se/goteborgaeroshow/flygplan.html

Jeg var der i 2010, og da gikk det egne busser fra sentrum. Hvis jeg ikke husker feil så gikk de fra holdeplassen som ligger i gata mellom Centralstasjonen og Norrstan.

Det går en buss fra sentrum og ut til Säve. Showet er dog på den tidligere militære delen av flyplassen, altså ikke på den samme siden som den sivile terminalen (hvor jeg regner med at bussen stopper).

Men jeg er enig i at hjemmesidene deres er mangelfulle, ikke er de flinke til å svare på henvendelser heller..

Husk å melde deg på som spotter hvis du ønsker å ta bilder :)

På Söndag 26e maj är årets första "större" flyguppvisning i Sverige på Stockholm-Västerås flygplats.

Höjdpunkterna för mig blir blir A-26 Invader och Swedish Air Force Historic Flights
J 29 Tunnan, Hawker Hunter och AJS 37 Viggen.
Flygvapnet kommer med JAS 39 Gripen & C-130 Hercules

Fullständingt airshowprogram hittar ni här:

http://www.flygmuseum.com/evenemang

Er ikke noen fan av at arrangører fyller ut programmet med biler og motorsykler. Da syns jeg det er bedre å ta kvelden litt tidligere.

Er ikke noen fan av at arrangører fyller ut programmet med biler og motorsykler. Da syns jeg det er bedre å ta kvelden litt tidligere.

Det er jeg enig i, flyshow er best i lufta bruker jeg å si. Implisert static er jeg heller ikke særlig opptatt av. I tillegg til at biler MC og lignende heller ikke har noe der og gjøre.

Men skal det være bil eller mc under Göteborg.

Ser ut til å bli endel team på AIRPOWER igjen. Personlig synes jeg det kan blitt kjedelig med så mange team som har lange Program, men det trekker jo folk.
Bekreftet er iallefall:
Blanix,
Flying Bulls (som har et av de villeste displayene jeg har sett live noensinne)
Frecce Tricolori
Patrouille de France (kun fredag)
Patrouille Suisse
Patrulla Aguila
Su-22 Fitter Formation
Turkish Stars

Blant solo displayene er de vanlige med som belgisk og nederlandsk F-16, norsk desverre kun statisk.
Slovakisk Mig 29
Visstnok både ungarsk og tjekkisk Gripen
F/A-18 fra Sveits
Mirage 2000 fra Frankrike
Eurofighter fra Østerrike

Transall, CASA, Herc, KC-10 osv.

Visstnok skal den norske CT-133en komme for å vise seg fram, men Vampire fra Sveits.
Flåten til Red Bull kommer selvsagt,
samt Spitfire, Mustang, Grumman Avenger, T-28 Trojan, OV-10 Bronco, Sea Fury og en hel del annet i tillegg.

Håper de viser en like proff livestream av årets show som de gjorde 2011.

Det ar valdrigt trist att inte J 32B Lansen och J 35 Draken flyger alls under 2013.
Forhoppningsvis kommer bade Lansen och Draken flyga bade i Sverige och utomlands 2014 nar de tillhor Swedish Airforce Historic Flight...precis som AJS 37 Viggen

Back