Airports Commission recommends Heathrow expansion

jameson82

Flysitter
Welcoming the Airports Commission’s clear recommendation that “the best answer is to expand Heathrow’s runway capacity”, Heathrow will now work with the Government to deliver expansion for all of Britain.


11713875_924197714288056_8092933930718293837_o.jpg


http://your.heathrow.com/airports-commission-recommends-heathrow-expansion/
 
Virker som SAS hadde god timing med salget av slot'er da prisene nå kanskje blir litt lavere i påvente av mer kapasitet om en god del år. Dog, Uansett er det vel regjeringen som til syvende og sist skal avgjøre hvor det ekspanderes.
 
Virker som SAS hadde god timing med salget av slot'er da prisene nå kanskje blir litt lavere i påvente av mer kapasitet om en god del år. Dog, Uansett er det vel regjeringen som til syvende og sist skal avgjøre hvor det ekspanderes.


Nja, det er uansett mye politikk, byråkrati og protester som skal overvinnes før første spadetak kan tas. Så vi snakker ganske mange år slik at det neppe har noen stor effekt på etterspørselen etter slots med det første.....så sant flyselskapene som ønsker kjøpe er kjent med konseptet nåverdi på investeringer
 
Willie Walsh forsøker seg med en trussel i The Telegraph

The boss of British Airways has warned he could seek to expand the airline overseas if the Government "twiddles its thumbs" over a third runway at Heathrow.
Willie Walsh, chief executive of BA's parent company IAG, which also owns Iberia and Aer Lingus, said the firm could focus on growing its business from Spain or Ireland rather than London.
 
187 Miliarder kroner for en stripe asfalt høres utrolig mye ut.

En stor del af de penge er vel til ekspropriation tænker jeg? Derudover er det meningen at den nye bane skal gå henover M25 der så skal graves ned, hvilket heller ikke bliver billigt.
Og så er London bare en dyr by at bygge i.
 
En ganske interessant artikkel i The Guardian om prosessen:

https://www.theguardian.com/busines...hrow-chengdu-decision-runway?CMP=share_btn_tw

Her linkes det til en artikkel fra november 2012 hvor det står

He admitted that "if you ask three economists, you get three different answers", but said research Heathrow commissioned from Frontier Economics suggested the potential costs to the wider UK economy as well as aviation could total £14bn a year, although it warned the figures should be treated with caution. New Chinese destinations such as Chengdu could provide a third of that uplift.

Og som noen skrev i kommentarfeltet:

Chengdu, where businesses were desperate to fly if Heathrow was only big enough. Except it was, and they didn't
 
Etter hva jeg leser endel steder så vil alle som måtte rive bygninger her bli rikelig kompensert, så således bare en sjanse for BA og få et nytt HQ gratis

Men han er jo programforpliktet til og klage da denne utbyggingen vil bety økning i avgiftene, og er heller ikke veldig fordelaktig BA, som jo sitter på flest slots


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Etter hva jeg leser endel steder så vil alle som måtte rive bygninger her bli rikelig kompensert, så således bare en sjanse for BA og få et nytt HQ gratis

Vel å merke fiansiert av flyplassavgifter som i stor grad betales av BA.
 
Men han er jo programforpliktet til og klage ...
En del av klagingen ser ut til å gå på LHR sin "monopolsituasjon" også, som stort sett har fulle hus uansett så de behøver ikke trimmekostnader eller samarbeide med flyselskapene om smidige løsninger (LHR er jo ikke akkurat kjent for effektivitet)
 
Back
Top