Airline Manager

Kan legge til at Mercureflyene er ganske så brukbare. Er plass til 150 pax, den har litt kort rekkevidde, men det gjør ikke så mye.

På ruter opptil halvannen til to timer er den glimrende og drar inn haugevis av cash. Sett den inn på ruter som har høy demand og den går somregel nesten full

OG den er billig i anskaffelse, ca 800 000 pr stk. I motsetning til andre maskiner med tilsvarende kapasitet som koster det mangedobbelte.
 
I Stenseth Airlines har det de siste dagene foregått en materiellutskifting, primært for å øke kapasiteten. Begge ATR-72 er faset helt ut, og alle 7 F100 er i ferd med å bli faset ut.
1 av F100'ene blir erstattet av CRJ-1000, de resterende av en mix av 737-400/800/900.
 
Aksjekursen i G' Airlines hoppet elegant forbi halvdollars-merket, og ligger nå på $0.54 etter introduksjonen av A321-200 nummer 3

Flåten er nå:
3x A321-200
1x B737-700
1x DHC-8-Q300
10x CRJ100
 
rau6hk.jpg


Idag gikk AtlantisBlue Airlines til inkjøp av en B772LR som skal fly London - Melbourne. Det skal mest sannsynlig settes inn 1 eller 2 til på ruten med tiden.

Utfasing av gamle fly har begynt.
Idag skal alle MD-81 erstattet med A321
Imorgen skal alle 3 ATRene mine erstattes med 1 A321
I ukene fremover skal alle B735 erstattes med A321

Stock Rate:
up.png
7.17


Airline Details:
Fleet size: 50
Routes: 50
Staff: 702

Current fleet:
1: B777-200LR
5: A321-200
6: B787-8
1: B767-200ER
2: ATR 42-500
6: A318 Elite
2: B757-300
1: A340-200
4: B737-700
2: B737-700ER (evnt. B738)
11: B737-500
3: Il-86
1: B747-300
1: B787-3
2: ERJ 190-200
1: ATR 42-600
1: MD-81

Alt i grønt skal bli, de røde byttes ut denne uken og de uten farge skal byttes ut med tiden.

route_graph_in_air.php
 
Voyage Aviation har tillfälligt stoppat Zürich-Cebu pga. Oroligheter i Filipinerna.
Samtidigt har 1 787-8 ersatts med en A340-313X på rutten Zürich-Santiago.
Nästa steg är att återuppta trafiken till Cebu med en A330 och även att ta de två kvarvarande 787orna ur bruk.
 
God morgen, liten oppdatering

Mercure nr 10 er nå opprativ på Keflavik-Dublin to timers flytur med 97% behov.

Har også gått til anskaffelse av første DC-10-10, men sliter litt med å finne en god rute til den. Rutefinnern er ute av drift så det blir mer gjetting en noe. Får se hvor lenge denne blir i flåten. Den har bare såvitt nok rekkevidde til å krysse atlantern, men den har god pax kapasitet noe som får meg til vurdere å sette den opp på mellomdistanse på ruter med høyt behov.

Aksjekursen er hoppet til 0.37 og klatrer stadig. De som har vært med som investorer fra begynnelsen begynner å se god verdi. Men det er fremdeles ikke for sent å hive seg på her.
 
God morgen! Da var første A380 for dagen ankommet flåten. Satser på at en til samt en jumbo eller noen lange busser som skal ankomme SVG Airlines i løpet av dagen.
 
I FlySpringbok Airlines er alt av fly parkert grunnet mangel på fuel.

Flåten består av

B787-8 17
B767-200ER 1
B767-200 1
DC-8-72 1
 
og i LCH78 Airlines har man gått til anskaffelse av 3 stk 787-8 nå i formiddagen. Alle ble satt i umiddelbar trafikk på rutene Bangalore - Austin, Songpan - Zanderij og Graz - Broken Hill.

Kursen er nå på 14.16 og er stigende :-)
 
God morgen, liten oppdatering

Mercure nr 10 er nå opprativ på Keflavik-Dublin to timers flytur med 97% behov.

Har også gått til anskaffelse av første DC-10-10, men sliter litt med å finne en god rute til den. Rutefinnern er ute av drift så det blir mer gjetting en noe. Får se hvor lenge denne blir i flåten. Den har bare såvitt nok rekkevidde til å krysse atlantern, men den har god pax kapasitet noe som får meg til vurdere å sette den opp på mellomdistanse på ruter med høyt behov.

Aksjekursen er hoppet til 0.37 og klatrer stadig. De som har vært med som investorer fra begynnelsen begynner å se god verdi. Men det er fremdeles ikke for sent å hive seg på her.


Oppdatering på oppdatering:

DC-10 har funnet seg en fin rute mellom Keflavik og Chicago/Midway og stortrives med full last. Dennes framtid i flåten er foreløpig usikker, men den holder seg der foreløpig.

Har gått til anskaffelse av første generasjon av "medium long-fly". Dette kommer til å være MD-80 serien i første omgang og vil fly på strekk som er +/-4500 km med 180-220+ pax. På sikt skal disse bli til Boeing 757/A-330/TU-154. Forhandlinger er igang.

Medium short flåten består fremdeles med Dassult Mercure fly, 10 i tallet, men vi har opsjon på 30 stk til. Disse vil på sikt også bli oppgradert til Airbus/Boeing evt Tupolev fly. Er i forhandlinger med flere leverandører på dette.

I medium short kan det også være aktuelt å starte High-Cap ruter med 1-klasse Boeing 747 eller tilsvarende. Men dette er foreløpig noe uklart mht lønnsomhet.

Intercont short og long er i oppstartfasen med beregnet lansering om 1-2 uker. Vi ser på ruter og hvilke fly som skal betjene disse fortløpende. Forhandilnger er igang, her med Airbus og Boeing, men vi ser ikke bort fra at det kan bli mixed flåte her med fly fra begge leverandører.

Aksjekurs er på stø vei oppover og er pr nå på 0.40, stiger med ett poeng i timen omtrent.
 
Noen flere som synes AM er for lett å spille? Nå er ikke jeg så stor da, men ser jo at det ikke skal så mye til før man kan handle inn store fly hver dag. Jeg kan liksom kjøpe flere 787-8 hver dag, og det blir for lett.

Postet ang. dette på facebook: http://www.facebook.com/topic.php?xid=AM_B1_NEW&app_id=93673891404&c_url=http%253A%252F%252Fapps.facebook.com%252Fairline_manager%252Fboard.php%253Fp%253Db1&r_url=http%253A%252F%252Fapps.facebook.com%252Fairline_manager%252Fboard.php%253Fp%253Db1&sig=c59ad2cd5cde5a37e95550b8a96e0332&topic=1499&post=5373#post5373

Dere må gjerne komme med feedback dere også om dere synes det samme. :)
 
Da er det dags for å gjøre opp en staus for i dag.
Disse individene ble medlemmer av flåten i dag:

1 stk A380-800
2 stk B787-8
1 stk A340-600
1 stk B767-200ER
1 stk A330-300

:)

Da består flyparken av følgende individer:

B747-400 3 stk
A380-800 28 stk
A330-300 7 stk
A340-300 10 stk
B787-8 48 stk
A340-600 17 stk
B767-200ER 40 stk
MD11 4 stk
A330-200 2 stk
A340-200 125 stk
B747-400ER 16 stk

Kursen ligger på $217.67
 

Attachments

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    144.8 KB · Views: 110
Last edited:
Galskap , Pål ,hehe

Kjøpte min første A330 idag, med hjelp av Paypal. Synes det går for tregt med de vanlige midlene.

Har nå 3 stk B753 og en A330, av de store
 
Galskap , Pål ,hehe

Kjøpte min første A330 idag, med hjelp av Paypal. Synes det går for tregt med de vanlige midlene.

Har nå 3 stk B753 og en A330, av de store

Ingen pengeinnsprøytninger her nei! Kun fantasipenger ^_^

Og ja Lennart, dette ER galskap. Ble fort hekta gitt.....:D
 
Kjøp aktier i GoldCove Airlines

Trenger investorer. Kjøper aktier i ditt selskap om du invisterer i mitt.

Har i dag invistert i følgende portoflølje:

Stocks Company Current Rate/Buy rate Total Buy/sell
400 Air Bergen Airlines $ 217.32 / 45.92 $ 86,927
124000 MartinFoss Airlines $ 14.57 / 6.07 $ 1,806,494
1040 SVG Airlines $ 218.22 / 200.28 $ 226,953
4000 Trans Norwegian Airlines $ 44.07 / 3.07 $ 176,286
 
LCH78, kjøpte 14000 av deg - får se om du kan levere :)

14000 LCH78 Airlines $ 14.35 / 14.35 $ 200,918
 
Kjøp aktier i GoldCove Airlines

Trenger investorer. Kjøper aktier i ditt selskap om du invisterer i mitt.

BJB Airlines har kjøpt 20 000 aksjer i GoldCove. Dropp ditt sosiale liv og konsentrer deg om flyselskapet og mine aksjonærverdier! 8-)
 
Kjøp aktier i GoldCove Airlines

Trenger investorer. Kjøper aktier i ditt selskap om du invisterer i mitt.

Har i dag invistert i følgende portoflølje:

Stocks Company Current Rate/Buy rate Total Buy/sell
400 Air Bergen Airlines $ 217.32 / 45.92 $ 86,927
124000 MartinFoss Airlines $ 14.57 / 6.07 $ 1,806,494
1040 SVG Airlines $ 218.22 / 200.28 $ 226,953
4000 Trans Norwegian Airlines $ 44.07 / 3.07 $ 176,286

Da har jeg investert i 200.000 aksjer hos deg. ;)
 
Har hatt aksjer aksjer enstund nå hos LCH78:

LCH78 Airlines $ 14.45 / 0.11 $ 2,889,768
 
Back
Top