• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airline Manager

Og det går unna i G' Airlines. Vi har nå tatt farvel med selskapets ene Dash 8, og to CRJ100 er også satt vekk til fordel for A321-200. Flyflåten består nå av:
11x A321-200
8x CRJ100 (fases ut)
1x 737-700 (fases ut etter CRJ100)

Selskapets aksjeportfolio har også endret seg: 100.000 aksjer i et lite aktivt selskap er solgt til fordel for aksjer i (forhåpentlig) mer aktive selskaper.
 
Og Holberg airlines forsetter fremover.

-Vi har innvistert 60 mill $ i aksjer hos Nugatti
-Kjøpt inn 5 IL96-400(faktisk veldig gode maskiner)
-Aksjen opp til 12.2
-En del fly inne til C-check
-Nå AM-trusted(ingen ekte penger inne i bildet nei ;) )
-Totalt 60 fly nå
-Har begynt å åpne IC ruter fra vår DOM-hub i Daytona Beach(nå 16 fly stasjonert der, herav 8 DC9-50 og 3 A340)
-Nådd 20 ruter fra IC huben i BCN, samt 24 fra NY-huben.

;)
 
Morsomt å se på alle kartene til folk her..

Legg ut alle kart og logoer da så vi kan se på dem!!! vb-:D

Her er mitt....
 

Attachments

  • route_graph_in_air.jpg
    route_graph_in_air.jpg
    20.7 KB · Views: 118
  • jsixpu.png
    jsixpu.png
    16 KB · Views: 116
Idag införlivas A340-600 nummer 6 i Voyage Aviations flotta.
Planet kommer att trafikera en ny asien rutt ifrån Zürich och vi förväntar oss att den köps inom 4 timmar.
 
SVG Airlines er godt i gang med flåtefornyelse, dvs at det er en del A340-200'ere som er byttet ut med B787-8'ere.

Men samtidig øker tilveksten av større fly daglig, som A380-800, B47-400/ER, MD11, A340-600 m.m.

Aksjekursen har tatt et stup nedover, men dette er pga av høyt forbruk av penger og utskiftning av flåten. :)

Da sitter vi for øyeblikket med en slik flåte:

4: B747-400
37: A380-800
7: A330-300
13: A340-300
94: B787-8
20: A340-600
42: B767-200ER
5: MD11
2: A330-200
64: A340-200
2: A340-500
22: B747-400ER
 
Last edited:
Polarfox har kjøpt 200 000 aksjer i Komplett kaos.. kjører du selskapet på dukken blir julemiddagen servert igjennom sugerør :P


Ellers ikke stort å melde, aksjekursen er oppadgående på 1.35 i skrivendestund. Jeg har noen aksjer igjen for salg for de som vil tjene penger..
 
MBG Airlines har en aksjekurs på 28.70 som øker daglig

Flåten består av:
4x A330-300
3x 757-200
44x A321-200
43x 787-800
3x 787-300
3x 777-300

Fremover blir det og invistere i 777 og 330, og snart venter det en A380 :)

2hd183m.gif
 
Utfasingen av 737-400 er i gang, og alle skal erstattes med -900/-900ER. Det betyr at det ikke lengre er Classic i flåten, noe som sparer 3 mekanikere (og 1 på cleaning) per fly, har lavere forbruk og tiltrengt høyere setekapasitet.

Men er det ingen som kan fortelle meg hva jeg oppnår med å være AM Trusted?
 
GH International Airlines er i Stabil vekst, med en flåte bestående av 37 fly på like mange ruter. For det meste ut fra vår hub, Chicagos Loop/Midway.
Aksjekursen ligger for øyeblikket på 3.38, og er god, og langsiktig innvestering.
 
På tross av at flåten var delvis groundet i helgen, så har Får Seaons idag handlet sin første 380. Itillegg er 1 787-8 og 3 757-300 innkjøpt og flåten er nå som følger

A380-800: 1
B747-400: 2
A330-300: 8
B787-8: 5
B757-300: 19
B767-400ER: 3
A340-200: 4
B767-200: 7
 
KKA kjører videre. Ny E190 med god rekkevidde inn i flåten i kveld, og den settes inn på enda en "midt i ingenting"-flyplass, Novosibirsk.

Siden CEOen ikke er flasket opp på excel har men litt mindre fokus på tall og noe mer på operasjonell drift og fikse IT-løsninger. ISS står for ground handling og programmet TakeOff 2010 er i implementeringsfasen, og det ser ut som det skal bære frukter. Turnaround skal være på maksimalt 10 minutter og vi satser på være operative 24 timer i døgner med mindre det oppstår tech på et fly. Her skal ingen få sove.
 
Back
Top