Airline Manager

Nu er Bizflyers Airlines staret, og har utført sin første flygning CPH-LHR! Tjente 40 laken på den!! Det er visst endel å finne ut av her forstår jeg!! Det blir nok lenge til jeg får min egen A380!:rolleyes:

BF:cool2

Denne tør jeg ikke starte på. Jeg er allerede hektet på spillet airwaysim (www.airwaysim.com).

Airline Mogul - See my airline
Spill AirlineMogul heller. Gratis - og veldig bra lagt til!
Forøvrig så er det flyselskapet jeg linket til mitt flyselskap, cheap.com (ex. FreshAir). Har 600 millioner euro på bok. 3 MD-87 som står lagret og venter på bedre dager, samt 12 A320 som ennå ikke har fått ruter.

Kan nevnes at året er 1991 (jeg er ennå ikke født). Og måneden er Mai. En ny versjon av 747-400 ble nettopp lansert. Og jeg venter spent på føde året mitt (1993) slik at jeg kan kjøpe A330/A340 fly!
Er i ferd med og bytte ut mine kjære DC-10, med MD-11 som bestilles i dette øyeblikk. Har 38 fly med de som er på bestilling.

Cheap.com var det første transatlantiske flyselskapet i denne verdenen (alle kan opprette sin egen).

Jeg sliter med en fuel cost på 2300/lb....da taper jeg penger på mine 2 ATR-42, selv om E-190ene drar inn penger som bare rakkern fremdeles

Just keep going....

Sylte ned så mye penger du klarer. Jetfuelprisene varierer fra 300 til 2300 hver dag.

Fuel er typisk billigst på morgenen er mitt inntrykk! Og da slå du til.

Bruker denne taktikken selv. Og da blir det fort 30-40 M Lbs.

EDIT: Og da varer det en stund, og da kan du fokusere på å kjøpe flere fly og starte ruter....

Jeg hadde veldig lyst å prøve ut en Challenger, men det var dårlig butikk gitt så den ble avhendet med et tap på 35000 dollares....:D Har et par E190, 2stk ATR-42 og en -72. Burde nok heller kjøpt 3x -42 enn den ene -72, men man lærer så lenge man lever. :) Morsomt å følge med.

PS Airlines er i luften med sin B738 på vei fra Oslo til Baku med 103 pax.
Foreløpig går dette så det suser:D

Bakke Airlines hadde sin første dag i luften i dag! Først må man satse, deretter kommer fortjenesten!

BA er aboslutt et smart selskap å sette penger i ;) *Hint,hint*

SVG Airlines gikk nettopp til anskaffelse av sitt 13 B767-200ER og satte et inn på Vancouver-Willemstad. :)

Aksjene er enda rimelig billige..... ;)

SVG Airlines gikk nettopp til anskaffelse av sitt 13 B767-200ER og satte et inn på Vancouver-Willemstad. :)

Aksjene er enda rimelig billige..... ;)

Der var min første aksjeinvestering i et flyselskap gjort. Kjøpte hele 1000 aksjer av deg :)

Et forummedlem som jobber i FedEx kjøpte 12 000 aksjer i Cheapo International Airlines i går til 0,09 USD. De er i skrivende stund verdt 0,90 USD, så da tjente han en pen liten slant :colgate: Fortsatt mange aksjer igjen til de som vil henge seg på ;)

Jepp, kjøpte 4000 til.. Har forøvrig kjøpt av de fleste i denne tråden nå, satser på at det blir gode investeringer :)

Last edited:
Røros OPS'en spiller dette - "Linjal Airlines" går så det suser!

Account:
15,672,384

Company Value:
$ 93,470,488

A380-800 2
B757-200 7
B777-200LR 1
B787-800 4

Back