• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airline coffee: How is it possible to screw up a cup of coffee so badly?

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
http://www.msnbc.msn.com/id/12057042/

Coffee is served on airplanes, too, and it might even be supplied by that familiar purveyor of gourmet coffee from Seattle. Yet, sad to say, when you start to sip this coffee on an airplane, the only special taste you experience is that of a compost heap. How is it possible to screw up a cup of coffee so badly? I have several theories, all grounds for consideration.

060328_coffee_vmed_6p.widec.jpg

... og din siste kopp flykaffe var........ :baeh

Beware of airline coffee.

As a former American Airlines Cabin Service (airplane cleaners) employee, I have personally witnessed the cleaners use the same mop head (because they are more absorbant than rags or towels) that was used to clean the toilet, to clean the coffee decanter.

Gross, but 100% absolutely true. I worked for them 16 years ago, and haven't had a cup of airline coffee since then. unsure.gif

Replying to Topic 'Airline coffee: How is it possible to screw up a cup of coffee so badly?'

Det finnes unntak.. Braathens, United og Ted...:up:

Replying to Topic 'Airline coffee: How is it possible to screw up a cup of coffee so badly?'

Vel den eneste løsningen på å få i seg koffein på fly på en fornuftig måte er å drikke cola..

(but then again.. jeg drikker ikke kaffe, er te-menneske, men teen ombord smaker generelt pi$$ den også)

Eller denne fra Betty, begynner på 09:14 , kos dere med kaffe'n

Ryanair klarte å ødelegge en skikkelig dårlig Nescafe-sak for meg i januar. Dyreste og dårligste koppen kaffe jeg har drukket.

Pulverkaffe er i utgangspunktet temmelig vondt, og smaker ikke særlig mye. Siden ting smaker enda mindre på fly, er det ikke rart det smaker som brunt vann. Braathens sin er genial, men det kostet kanskje litt mye?

Personlig har jeg begynt å like Norwegians "rett-i-koppen"-løsning, som både er hygienisk og gir grei kvalitet.

Den beksvarte tjæra man får på flyturer, som nærmest må spises med kniv og gaffel, er jo velkjent. Likevel gjør den jobben om man er trøtt og sur om morran.

At de vasker kaffetrakteren med dassfilla har jeg liten tro på. Dessuten trodde jeg at de fikk kaffen ombord ferdig laget pga de store mengdene.

Drikk vann! Sunt for kroppen og snillere mot tenna. ;)

Originally posted by P.A. VIKING

Eller denne fra Betty, begynner på 09:14 , kos dere med kaffe'n

På den annen side: Det kan smake med en matbit til kaffekoppen ....!:p

Min siste kopp ombord var en cappucino.Nydelig! SK996 A340.
Vi hadde endel problemer med mye klor i drikkevannet på MD'ene en periode,men det ble ordnet etter hvert.Det ble mulig å drikke en kopp kaffe uten å måtte ha i melk,faktisk!

Originally posted by Airwolf

Dessuten trodde jeg at de fikk kaffen ombord ferdig laget pga de store mengdene.

De fleste selskaper har traktere ombord (paa 757 har vi 4), men jeg husker at SAS fikk 'ferdigkaffe' i containere.. Selv brygget jeg en utmerket kanne Starbucks sist jeg var med paa en ferryflight ... til stor applaus fra resten av crewet. :up:

Det gaar faktisk an aa bruke papirservietter som filter og posekaffe ... Blir ikke superkvalitet, men er bedre enn alternativet.

Er det ikke slik at SAS fortsatt får ferdig kaffe ombord om morgenen sammen med maten? Synes jeg husker at de tappet kaffe fra en beholder over på kanner.

,men det er vel fra de beholder'ne som sitter i kaffemaskinene ombord ?

Nei dengang kom beholderen ombord i ei smal vogn sammen med andre vogner fulle av matbrett. Alt ble låst fast i et spesielt rom, jeg satt helt bak og la merke til det. Men dette er kanskje endret nå.

Det var forresten i 1998 i en B767, jeg skulle fra Kastrup til Chicago og vi måtte via Arlanda og hente mat pga cateringstreik i CPH. Var kanskje derfor...

Back