• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus vs Boeing for Norwegian

Synd de ikke valgte Airbus!
Personlig velger jeg ofte flyselskap utfra flytype, og er det to operatører som flyr en rute hvorav den ene har 737 og den andre A320 velger jeg sistnevnte. Et eksempel er når jeg skal til London, da velger jeg BA framfor SK og DY grunnet flytypen (og litt pga. min forkjærlighet for LHR T5).

Helt enig, og ja, T5 er veldig flott.:up:
 
Kan ikke dy (DY?) meg jeg heller:

Mens smågutta spiller nintendo med joysticken sin, så flyr de store gutta med ratt !

:colgate:

Vel nå er vel håndstillingen på dette rattet ditt ikke ulikt de med litt ustødig hånds måte å holde i rullatoren. Skal man fly fransk så er det greit å ha litt finish i håndleddet ;)

Når det gjelder DYs valg, så skal man ikke se bort i fra at Amerikanske eksportbanker hadde en betydning. Tror ikke de fikk de samme lovnader fra Europeiske Import/eksport banker.
 
Jo, tilbudet fra Airbus inneholdt minst like bra ordinger.

Valget ble avgjort av kostnadene ved å drive to forskjellige flytyper som man måtte ha gjort i årevis før man hadde kommet tilbake på enhetsflåte.
 
Heisann Ltech!

Har A320/321 kortere range enn 737-800?

Typisk rekevidde for en A320-200 med 150 passasjerer er sirka 2,900 nm. Airbus oppgir maksimum rekevidde, som jeg regner med er med max payload og max speed, til 2,600 nm og med full pax og economy cruise opp til 3,000 nm. Flere kilder, inkludert Boeing, oppgir en B737-800 maksimum rekevidde med 162 passasjerer til 3,060 nm. Vet ikke om disse tallene er med eller uten winglets, men vi ser sirka 5% bedre crise perfomrance med winglets.

Skal du sammenligne en A321 maa du se paa en B737-900ER…

Dag
 
I praksis ser vi at en 737-800 klarer Hawaii fra Vestkysten. Men det er ingen som bruker A320 dit ...
 
Back
Top