Dere ser kansje at dere har gått inn i en redirigert tråd og svart med linken til *drumroll* tråden dere selv poster i?

-A
Ikke nødvendigvis, hvis det kun er fronten og landing gear/motor som er skadet kan de vel bare "høgge" av fronten og bygge ny front. Vil nok tro at Etihad får rabatt på flyet hvis det repareres.
Om en ser på dette bildet:For meg ser det ut til å bli en w.o. Det er sikkert blitt noe "bøy og tøy" bakover i skroget, kanskje også en eller begge vinger, også.
Kappe og sette på ny nese har jeg liten tro på.
Det er nok vanskelig å få tak i en "erstatning" med det første.Mulig at de får forskjøvet noen senere leveranser for å kunne fase inn en erstatning for Etihad på et tidlig tidspunkt.
Airbus ligger i dag på rundt 7-8 A330/A340 i måneden, og ln870 bør være klar for levering innen fem-syv uker. Å motta noe etter denne kan nok ta tid...
Om en ser på dette bildet:
http://www.airliners.net/open.file/1293784/L/
vil en se at det også er skader helt bak til framkant av vingen :8:
BEA says the aircraft, which was due to be delivered to Etihad Airways on 21 November was at a standstill but that the wheels were not chocked.
Airbus har bekreftet at det er en W/O, ingenting vil bli spart i følge en Airbus-ansatt.Hvis ikke dette er en write-off........![]()
Airbus has tightened its procedures after the testing accident in November last year which destroyed a brand-new A340-600 days before delivery to Etihad Airways.
The revision insists on installation of chocks before the wheels of the main landing-gear, as well as centre main-gear assemblies if applicable, and sets specific personnel requirements for tests.