Airbus to Customers: Your $200 Million Plane Is Not a Lemon

Dette så vel også Airbus selv for en stund tilbake. Og man ser også at Airbus i flere nylige salgsavtaler har gått med på å kjøpe tilbake A340-500 som endel av pakka. Ikke helt ulikt hva Boeing har gjort med noen 747-400BCF fraktere
 
Det kan vise seg ä vaere fordelaktig ä disponere en pakke "interim capacity" som mulig-gjör ä suppleere fly med rekkevidden i god behold ... det er ikke ä utelukke at markedet for LongHaul vokser kraftig i naer fremtid, mens opptakten med 787/A330/773/A350-produksjonen ikke rekker eller i AOG-situasjoner, da kan A340 komme til hendig ? Kanskje er Airbus selv fullt oppmerksom pä potensialet her ?
 
Å få resale av produkter med kort levetid, er da den beste jobben en selger kan ha ..? :lol:
 
Å få resale av produkter med kort levetid, er da den beste jobben en selger kan ha ..? :lol:

Ja, definitivt. Jeg har vært der tidligere.
Airbus vet hva de gjør når det gjelder business i langsiktig perspektiv.
 
For Airbus-insiders only : A340 residual value oppgraderings-strategien kunne formuleres slik : (a) la produktets Image/Prestige kjöres sönder av bashers (gledelig spe pä med boomerang-marketing !); (b) kjöp tilbake eldrende A340 til bunn-pris (benytt anledningen til ä fä plassert noen gode A350 o.l. nye fly); (c) gjennomför A340 NEO re-engining programme og (d) selg videre A340 refurbished+NEO til overpris, til frustrerte 777X-kunder som venter leverans i 2022 ? (hvem er det som ler i skjegget ?)

http://www.chicagotribune.com/business/sns-rt-us-airbus-a340-20131205,0,6262615.story
 
Last edited:
Hvis noen "önsketenker" i nevnte retning mätte det isäfall vaere CFMI og/eller P&W ... Selv spesialiserer jeg meg fortrinnsvis pä sunn fornuft (free-of-charge for forumister her v/Flyprat, sagt i parentese) !

Kjos' uttalelser til Bloomberg i London idag ang. A330 viser til 'ulmende' sjanser for et evntlt. A340 NEO-prosjekt : adgang til LH lavkostnadsteknologi er mangelvare pä dagens marked !

Mere detaljerte forklaringer i en blogpost c/o Aviation Week :

http://www.aviationweek.com/Blogs.a...bdbbPost:327d8712-b7dd-4182-ae9b-60ba04681bb7

Eierskaps-fordelen ved en nedskrevet A340 refurbished vs 777 er verdt 850,000 $/mnd - mer enn nok til ä dekke forskjellen i fuel-forbruk ...
 
Last edited:
http://leehamnews.wordpress.com/2013/12/08/airbus-engine-oems-make-the-case-for-a340-future/

Fattet i korthet : [levende A342 : 25 stk/A343 : 202 stk/A345 : 34 stk/A346 : 97 stk]

- A346 med 9 abreast/475 pax gir bedre ökonomi enn 744/475 pax
- A342 og A343 har spesielle fordels-vinduer : bruk disse flyene riktig !
- for Long Haul start-ups : husk at A340 er en ETOPS-fri flytype !
- markeds-interessen for A340 vil öke med tiden : fin INTERIM capacity vs 777X/A350
- sammen med Engine OEMs : vedlikeholds-kostnadene skal forbedres

Konklusjon : OEM (airframes + engine) + Operators + Lessors skal studere pb ifelles ?
 
Randy Tinseth i Boeing har også merket seg dette ....

http://www.boeingblogs.com/randy/archives/2013/12/new_twist_on_an_old_tale.html

One of the more interesting nuggets to emerge from that A340 seminar was the idea to reconfigure the airplane with narrow seats, narrow arm rests and narrow aisles to increase seat count. It’s what John Leahy called “revolutionizing A340 economics.”

But John apparently forgot what he was pushing just a few weeks ago—an industry-wide standard of 18-inch seats on long haul airplanes. So what would a seat look like on these revamped A340s? 16.7 inches… well short of Airbus’ own standard.
;)
 
Back
Top