Heisann!
Manualene heter nok FCOM og FCTM, samme som hos Boeing
Så får "nerdealarmen" gå og vi går litt mer teknisk...hentet fra FCTM. Får ikke den fantastiske "document library viewer" til å virke på Mac-en jeg har med meg nå så får ikke kikket i FCOM. Skal på langtur i morgen tidlig så kan fyre opp EFB-en og ta en liten titt der i et våkent øyeblikk, men i utgangspunktet skal jo ikke FCOM og FCTM avvike...
Første utklippet går på bruken av brake fans og her anbefales det å ikke bruke dem umiddelbart p.g.a. noe oksydering som du sikkert kan mye mer om!

Forøvrig synes jeg brake fans virker å være pålitelige og har ikke vært borti at de har feilet mer enn en håndfull ganger.
"The use of brake fans could increase oxidation of the brake surface hot spots if brakes are not thermally equalized, leading to the rapid degradation of the brakes. For this reason, selection of brake fans should be delayed until approximately 5 min after touchdown or just prior to stopping at the gate (whichever occurs first). Selecting brake fans before reaching the gate allows avoiding blowing carbon brake dust on ground personal."
Så litt mer om bremsetemperaturen generelt og, som du ser, sier de bare at bruk av parking brake "should be avoided" så dermed er det jo sånnsett blitt lagt opp til operatøren og hva de ønsker.
"If brake temperature is above 500 °C with fans OFF (350 °C fans ON), use of the parking brake, unless operationally necessary, should be avoided to prevent brake damage. If one brake temperature exceeds 900 °C, a maintenance action is due."
For at vi skal sette parking brake av må der være klosser på nese og ett sett hovedhjul. Har virkelig ikke de Boeing traktorene indikasjon på bremsetemperaturen?