• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airbus Helicopters H160

Ting begynner å flaske seg, etter de sedvanlige rundene med forsinkelser.

Snart fem år etter at det fløy for første gang, er det like før Airbus H160 kan settes i drift.

Første selskap som tar det nye helikopteret i bruk til offshoretransport, blir Shell Aircraft.

Det kom fram på helikoptermessa Heli-Expo som arrangeres denne uka i Anaheim i California.

Den derre Fenestron halerotoren, er rett og slett massiv..

H160s halerotor har en diameter på 120 cm og viftehuset er skråstilt med 12 grader. Her er det også er en annen iøynefallende designnyvinning: Dobbeltdekker-stabilisatorer som skal bidra til bedre manøvreringsevne og mindre aerodynamisk straff i lavere hastigheter og «hover»


https://www.tu.no/artikler/shell-blir-forst-med-a-fly-det-nye-airbus-helikopteret-offshore/484052?

Foto: tu.no
8bc2b572e8e8ec7854ea70ad601db86a.jpg
174a41811ff972786ce16afbbb9f7118.jpg


Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
 
Back
Top