Airbus A310

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Det er to flytyper av Airbus jeg aldri har fløyet med, A-318 og A310. Det første skulle være relativt lett å få med seg, med det siste er litt verre. En håndfull selskaper bruker fortsatt disse flyene, men med hvilket selskap er det størst sjanse for å få det med seg dette flyet i Europa eller Nord-Amerika?

Re: Airbus A-310

Dem er det, sist jeg sjekket brukte dem mye A-310. Det er jo ikke dårlige fly, men begynner å bli gamle og er litt mindre en A330 & co.

Last edited by a moderator:

Jeg var ganske heldig og fikk denne helt "plutselig" en gang. Skulle fly TAP AMS-LIS.
Pilotene til TAP streiket, så de chartret inn CS-TEX, en A310 fra FlyHi. Jeg var ikke lei meg.

Det er to flytyper av Airbus jeg aldri har fløyet med, A-318 og A310. Det første skulle være relativt lett å få med seg, med det siste er litt verre. En håndfull selskaper bruker fortsatt disse flyene, men med hvilket selskap er det størst sjanse for å få det med seg dette flyet i Europa eller Nord-Amerika?

Lett tur med A318 kan for eks være AF til CDG og deretter til LYS (A318 på siste leg).

A310 ser jo ikke ut i måneskinn. Men heldigvis er ikke vi mennesker like.

Mongolian bruker vel også A310 om ikke jeg tar feil? Har ihvertfall sett dem med dette en plass. Men Ulan Bator er kanskje ikke det mest naturlige reisemålet.

Ser ut til at SATA flyr A310 på 1 av sine 2 daglige rundturer PDL-LIS (den andre med A320). Du kan jo kombinere det med en sydentur til Azorene ;)

Back