Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Hvem blir nå først til å operere CSeries etter at Braathens har trukket seg som launch operator? Swiss European?

Det er det det ligger ann til nå ja.
Likevel en del usikkerhet rundt dette også pr idag.
Bombardier har hatt en del management "reshuffle" i det siste i følge FlightGlobal.
De sliter økonomisk med for mange nye prosjekter på en gang.
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

.. men de ligger ca 2000 flight hours bak tidsskjemaet. Spørs om det blir noen levering fpr 2016 ...
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

.. men de ligger ca 2000 flight hours bak tidsskjemaet. Spørs om det blir noen levering fpr 2016 ...
Det er nok en beklagelig konsekvens, ja. Men samtidig sier de at de har fått gjort unna mye av det bakkebaserte arbeidet de ellers ville gjort senere i programmet, så de har i alle fall fått noe ut av nedetiden.

Jeg håper virkelig at denne slår til. Hvis kostnadsregnestykkene deres går i hop vil CS100 og CS300 bli solid konkurrent. Sistnevnte kan brått bli et ganske gunstig alternativ til A319neo og 737-7MAX.
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Oppdatering på CSeries:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

I tillegg så selger de 40 fly og 10 opsjoner til Macquarie AirFinance.

Kilde: Bombardier
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Mye som gjenstår, men går i hvertfall fremover med testingen og fluttertest, kulde og passasjerevakueringstester er gjennomført

http://m.atwonline.com/aircraft-eng...etes-more-cseries-tests-towards-certification
Bombardier has completed flutter, cold-weather and passenger-evacuation testing as CSeries flight tests pass the 900-hour mark en route to the 2,400 hours expected to be required for certification of the initial CS100 version.
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Ser ikke ut til at det blir noe CSeries i Austrian med det første heller nå. Heteste kandidat som erstatter for Fokker 70/100 er nå brukte E190/195 fra internt i Lufthansa konsernet.
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Mye som gjenstår, men går i hvertfall fremover med testingen og fluttertest, kulde og passasjerevakueringstester er gjennomført
Ja det går fremover, men det virker ikke å gå fort fremover. Her snakker vi om å skynde seg langsomt
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Som halvsenil :) så klarer jeg ikke å følge med på alt:

Har Braathens i Sverige fremdeles CS i bestilling ?
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

Som halvsenil :) så klarer jeg ikke å følge med på alt:

Har Braathens i Sverige fremdeles CS i bestilling ?
Ja, men de har utsatt leveransen, så de blir ikke launch customer. Dermed har faktisk ikke Bombardier noe launch customer.
 
Re: Statustråd: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier?

På vei mot takeoff (bilde: Seth Miller)

10448771_846003005455896_1744502505133238476_n.jpg
 
Back
Top