Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

I følge diverse nettsteder har også Korean planer om å kvitte seg med sine A220.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

I følge diverse nettsteder har også Korean planer om å kvitte seg med sine A220.

Noe de selv har avvist etter at flere nettsteder har skrevet om det,
men de sier at de må se på den framtidige flåtesammensetningen i forbindelse med sammenslåingen av Korean og Asiana.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Animawings, fra Romania, skal visstnok få A220 alt i år. Tipper det er noen individer som er levert tilbake til leasingselskaper eller dumpet, det er snakk om.

Bak betlingsmur:
https://www.ch-aviation.com/news/140387-romanias-animawings-to-debut-a220-ops-in-late-3q24

Står 5stk A220-300 som skulle til RedWings som er eiet av russiske GTLK på MST, mulig disse får problemer ifbm sanksjonene mot russland. Samt så har Egyptair 12 A220-300 som skal ut av flåten.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Noe nytt rundt denne?

Jeg ser av dagens nyhetsbrev fra check-in.dk (betalingsmur) at kommersiell direktør i Airbus sier at en forlenget utgave skal kalles A221 og ikke A220-500. Hvis de beslutter å utvikle og produsere den. Hvis det skjer, blir kanskje A220-100 omdøpt til A219 hvis den fortsatt er i produksjon?

Espen
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Airbus gjentok nylig at de i løpet av 2026 forventer å nå en produksjon av A220 på 14 fly per måned.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Airbus gjentok nylig at de i løpet av 2026 forventer å nå en produksjon av A220 på 14 fly per måned.

Leeham har ikke helt troen på den tidsplanen:

https://leehamnews.com/2025/01/20/a...re-good-luck-hitting-rate-14-mo-for-the-a220/

Airbus also wants to increase production of the A220 to 14/mo next year. Supply chain and engine delivery issues have also hurt boosting rates. Regardless, the goal of 14/mo next year seems unrealistic, given the current rate, which is believed to be around six or seven a month.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Har ikke lagt merke til før nå at Bulgaria Air gir A220-300 registrering etter ymse Europeiske flyplasser. Nyeste ble LZ-OSL.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Airbus Airspace kabin kommer til A220, som blant annet betyr større bagasjehyller.

Air Canada er første kunde ut, fra 2026

https://media.aircanada.com/2025-04...-with-New-Airspace-Cabin-on-Airbus-A220-Fleet

MONTREAL, April 8, 2025 /CNW/ - Air Canada today announced that it will be the launch customer for the Airbus Airspace cabin on the A220 family of aircraft, giving customers more overhead storage space. The first aircraft to receive the new bins are scheduled to be delivered early in 2026.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Tror ikke jeg har lagt merke til det i LX sine maskiner, men i BT sine maskiner så ser rett og slett disse bagasjehyllene lite bra ut. Det er vel først og fremst falmende maling som er årsaken til at det ser direkte urent ut.

Det er vel noe man også ser på en del CRJ maskiner og sikkert andre mindre farkoster.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Dukka opp noe rundt en A220-500 som skulle vært gitt klarsignal.
Er det AI tull, eller er det hold i ryktene?
 
Back
Top