Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Montering av den første bizjet utgaven ACJTwoTwenty har startet. Comlux er launch customer

https://twitter.com/Airbus/status/1394276603912462336

E1l2qc-XsAMMeYs
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Ser at russiske Azimuth Airlines har signert en avtale på 6 A220-300, dog er dette fra leasingselskapenes eksisterende ordre, og ikke en ny ordre for Airbus
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

La Reunion baserte Air Austral har fått sin første A220, og også første på fransk register

https://newsroom.aviator.aero/indian-ocean-based-air-austral-becomes-first-french-a220-operator/

The first of the three A220s for Air Austral, France’s La Réunion Island-based airline, has been delivered from the Airbus A220 Final Assembly Line (FAL) in Mirabel, Canada. The second and third aircraft are expected to join the Air Austral fleet in the coming days.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Mer og mer tyder på at Airbus vil komme med en A220-500 variant (...)

Med antatt kapasitet på 175 seter er det vel stor sannsynlighet for at den maskinen kan komme til å "eie" dét markedet. Og selv om Boeings MAX 7 ikke er noen direkte storselger fra før av, blir det neppe noe bedre med en A220-500 å kjempe mot.
 
Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Med antatt kapasitet på 175 seter er det vel stor sannsynlighet for at den maskinen kan komme til å "eie" dét markedet. Og selv om Boeings MAX 7 ikke er noen direkte storselger fra før av, blir det neppe noe bedre med en A220-500 å kjempe mot.


MAX 7 er jo like stor som en A220-300. Sånn circus
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Airbus sitt hovedproblem er ikke A220-500.

De må først klare en del å fikse med de -100 og -300

1. Dispatch Reliability er poor
2. Levere det de har loved til kunder. Blyplatter som er ettermontert for å fa flyet trimmet er bare en aspekt
3. Redusere cabin noise og vibrasjoner in flight. Det er en tydelig lyd forskjell mellom A320NEO og A220-300.
4. Far profitablitæt til programm
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Poenget mitt var:

A220-500; max seats 175 (estimert).
B737 MAX 7; max seats 172.


Nå driver vi litt med flisespikking her begge to, men MAX 7 er mer eller mindre like stor som -700. Og da stopper vi på 150 seter max. A220-300 er 145 (selv om den teoretisk kan gå til 160 eller noe sånt)
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Mer OT, men Max7 er jo forlenget med ca 2 meter vs -700.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Første VIP maskin, ACJ TwoTwenty, er da levert fra Airbus. Dog vil kunden bruke et år på kabinen på maskinen, før den er klar for trafikk i starten av 2023


https://www.aviation24.be/manufactu...ver-airbus-acj-twotwenty-delivered-to-comlux/

The first ACJ TwoTwenty, launched just over a year ago, was successfully delivered to Comlux from the Airbus A220 Final Assembly Line in Mirabel, Canada. The all-new business jet will be joining Comlux’s facilities in Indianapolis, USA, for the VVIP cabin completion in the coming days. This first aircraft is expected to enter service with its owner, FIVE, in early 2023.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Ny A220 kunde, da leasingselskapet Azorra bestiller 20 A220-300 og 2 ACJ TwoTwenty (VIP utgaven av A220-100)


https://newsroom.aviator.aero/azorra-orders-22-a220-family-aircraft/

Azorra has signed a purchase agreement with Airbus for twenty-two A220 Family aircraft including twenty A220-300s and two ACJ TwoTwenty aircraft. Azorra is a Fort Lauderdale, Florida, USA, based aircraft lessor focused on executive, regional and mid-size (“crossover”) aircraft.
 
Back
Top