Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Delta er nå over halvveis - de har mottatt 23/45 maskiner.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Det ryktes både Interjet og Ethiopian er nær ved å inngå ordre for A220
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Det ryktes her på berget at Flybe vil annonsere en ordre på 20 A220 tirsdag.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Det ryktes her på berget at Flybe vil annonsere en ordre på 20 A220 tirsdag.

Isåfall er det nok bekreftelse av denne MoU'en ..

https://www.nac.dk/news-and-press/nordic-aviation-capital-places-order-for-20-a220-family-aircraft/

20 June 2019

Nordic Aviation Capital (NAC), the industry’s number one regional aircraft lessor has penned a Memorandum of Understanding (MoU) for 20 A220 Family aircraft. The deal was signed at the Paris Air Show between Martin Møller, NAC Chairman and Christian Scherer, Airbus Chief Commercial Officer.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Det ryktes her på berget at Flybe vil annonsere en ordre på 20 A220 tirsdag.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk



FlyBe eller en Virgin variant? Trodde FlyBe syntes deres store Ejets var for store?
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

FlyBe eller en Virgin variant? Trodde FlyBe syntes deres store Ejets var for store?
Det var det jeg også trodde. Har ikke hørt noe mer utover det.

Kanskje det kommer noe mere om strategien videre samtidig?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Det var i september ordre fra ukjent kunde(r) på 10 A220-300 og 4 A220-300 i følge Airbus

I tillegg har Swiss endret bestilling på sin siste A220-100 til en A220-300, slik at de totalt ender opp med 9 -100 og 21 -300, hvor av alle unntatt en -300 er levert. Det betyr også den -100 maskinen som er bygget for Swiss og er i Swissfarger enten må få en ny kunde eller skrotes
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Tilsynelatende så er det utfordringer med software, som er en årsak til de siste motorhavariene, som primært har rammet Swiss. Trolig har de en max thrust, som er høyere enn f.eks AirBaltic, som ikke har vært rammet av dette, da det tilsynelatende rammer bare enkelte thrust varianter. Problemene virker kommer under klatring i høye høyder, og det derfor er satt begrensninger på pådraget til maks 94% N1 over 29.000 fot

http://avherald.com/h?article=4ce0bb41&opt=0

Several occurrences of engine in-flight shutdowns (IFSDs) were reported on Airbus Canada Limited Partnership BD-500 family aeroplanes. Investigations are ongoing to determine the root cause. Preliminary investigation results indicate high altitude climbs at higher thrust settings for engines with certain thrust ratings may be a contributor. This condition, if not corrected, could lead to an uncontained failure of the engine and damage to the aeroplane.

To address this potentially unsafe condition, this AD introduces a new Aircraft Flight Manual (AFM) limitation and normal procedure to limit the engine N1 setting to 94% while above 29000 feet.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Airbus markerer A220 nummer 100 produsert, akkurat denne maskinen til til airBaltic

https://www.airbus.com/newsroom/pre...ebrates-the-100th-a220-aircraft-produced.html

Airbus celebrates the 100th A220 aircraft produced

A220-AirBaltic-group.jpg
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Airbus Canada vil ta over hallen der CRJ bli montert i dag og mot midten av 2021 bygge om denne til en såkalt pre-FAL linje, som trengs for at de tilsammen i Montreal og Mobile da kan kunne produsere 14 fly i måneden. Alle maskinene vil innom pre-FAL her, og de som settes sammen i Mobile, men delene vil da sendes ned dit som sammenstilling

EKeQUh-XUAAjWI3
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Spennende. Hva slags volum er det på delene som sendes fra Montreal til Mobile? Er det snakk om store kolli som vil behøve lufttransport? Kan det være aktuelt å fly over noen Beluga'er fra Europa for å ta dette eventuelt?
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Spennende. Hva slags volum er det på delene som sendes fra Montreal til Mobile? Er det snakk om store kolli som vil behøve lufttransport? Kan det være aktuelt å fly over noen Beluga'er fra Europa for å ta dette eventuelt?



Nei, de sendes med lastebil.
 
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Nordic Aviation Capital NAC ser ut til å ha bestillt 20 stk A220 kan det være disse skal til SAS?
Noen som vet mere.
 

Attachments

  • 6F405A1A-5E98-4445-ADCB-297F5FA227DB.jpg
    6F405A1A-5E98-4445-ADCB-297F5FA227DB.jpg
    95.1 KB · Views: 218
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Nordic Aviation Capital NAC ser ut til å ha bestillt 20 stk A220 kan det være disse skal til SAS?

Noen som vet mere.



Dette er uansett en bekreftet ordre av MoU’n deres fra i sommer
 
Back
Top