Airbus Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd

Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Ryktes om at IAG muligens kommer snart med en ordre på ett større antall CS300.

A new order for Bombardier C Series 300 jets by British Airways owners IAG is expected to be announced soon, according to reports.
The deal is said to include a number of the jets for British Airways and low-cost airline Vueling, as well as up to 10 for Aer Lingus.

http://www.belfasttelegraph.co.uk/b...y-c-series-jets-from-bombardier-35447950.html
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Spennende nytt om det stemmer. Vind i seilene for Bombardier om det stemmer.
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Swiss har endret ordren på de 5 siste maskinene fra CS100 til CS300, slik at de tilslutt vil ende opp med 10 CS100 og 20 CS300
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Siste avgangen fra LCY gikk forresten nonstop til JFK med hva som tilsvarte en last med 40 fulle business seter.
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Siste avgangen fra LCY gikk forresten nonstop til JFK med hva som tilsvarte en last med 40 fulle business seter.



Noen som vet om dette ville vært lønnsomt for noen å drifte?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Det er jo likt det BA gjør i dag, bare med en stopp i Shannon på veien vestover



Jo. Men stoppet i Shannon er fuel? Også er immigrasjon noe man tar fordi man er der?

Mulig dette flyet da vil gi økt lønnsomhet og kortere reisetid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Jo. Men stoppet i Shannon er fuel? Også er immigrasjon noe man tar fordi man er der?

Mulig dette flyet da vil gi økt lønnsomhet og kortere reisetid.

Ja, en A318 klarer ikke LCY-JFK non-stop. CS100 er et langt mer potent fly.

Nå er det ikke sikkert de noengang kommer i luften, med Odyssey Airlines har en bestilling på 10 CS100 de planlegger bruke ut fra LCY med 40 businesseter.

Men det skal også sies, at når Crossrail åpner blir det langt lettere å komme seg fra øst London til Heathrow, hvilket kan potensielt gjøre LCY mindre attraktivt for City. Usikker på om Thameslink også påvirke, eller om den egentlig ikke gjøre det så mye lettere å komme seg fra City til LGW
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Da har Swiss fått sin 8. CS100 levert, og regner med få sin første CS300 innen sommeren

Bombardier CS 100 50017 HB-JBH Swiss International delivery 10may17 YMX-ZRH ex C-FOYE
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Bombardier melder på Twitter at de har levert første CS300 til Swiss, av totalt 20 i bestilling (+10 CS100)

54091fc28467c5cafdf0b32e14404fa8.jpg
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Sweet.

youtube.com/watch?v=USO5Qrx4vp0
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Swiss startet sine CSeries flighter til LCY i går, som første selskap, etter CS100 nylig ble sertifisert for oppgaven

https://leehamnews.com/2017/08/09/cseries-starts-operations-london-city-airport/

August 09, 2017, © Leeham Co.: Bombardier (BBD) CSeries has done its first revenue flight to London City Airport. It was a scheduled Swiss International Airlines (SWISS) flight from Zurich that landed on the airport yesterday.
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Swiss vil bruke 5 CS300 som de får levert til våren 2018, til å erstatte de 5 gjenværende A319 maskinene i flåten. Men i motsetning hva endel automatisk tror, så blir dette en økning i kapasiteten da Swiss sine A319 har 138 seter, mens deres CS300 har 145

http://atwonline.com/airframes/swiss-replace-a319s-cseries-aircraft
SWISS to replace A319s with CSeries aircraft

Så for selskaper med mange A319 som nærmer seg pensjonsalder, men hvor A320/737-800 blir for stort, er CS300 er veldig bra alternativ
 
Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Så for selskaper med mange A319 som nærmer seg pensjonsalder, men hvor A320/737-800 blir for stort, er CS300 er veldig bra alternativ
Ja, det ser ut til at CS300 på papiret er den perfekte erstatteren for A319 og 737-300/700. Problemet er bare det at Bombardier ikke har råd til å selge CS300 til gi-bort-pris. Airbus og Boeing har fint råd til å dumpe prisene på A319neo og 737-7max, og samtidig lokke med rabatter på større fly for å beholde markedsandelene sine også på mindre narrowbodies.

Men jeg håper inderlig at Bombardier lykkes med C-serien og bryter duopolet til Airbus og Boeing. CS300 og den litt stumpe lillebroren CS100 er noen lekre fugler!
 
Back
Top