Airblue vurderer CPH og OSL

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Pakistans Airblue sier under rutekonferansen World Routes Development Forum i Stockholm at både CPH og OSL står på selskapets liste over nye destinasjoner. Airblue håper å kunne starte flygninger fra Pakistan fra juni 2008. I dag flyr selskapet innenriks i Pakistan, samt til Dubai og Manchester med A320.

200-A320(4).jpg
 
Har vært opp tidligere, men jeg trodde ruten var planlagt til ankomsten av 330 maskiner.

http://forum.scanair.no/read.php?TID=21257
 
ja, dette ble diskutert for en stund siden. Prisbevisste pakistanere er helt klare for et alternativ til PIA .. ;)

http://forum.scanair.no/read.php?TID=21257
 
Originally posted by B767

Kan en Airbus 320 klare å fly hele veien til pakistan ??

Godt spørsmål..

Etter det jeg har funnet av info, så ser det ut som om det lengste en A320 klarer er rett i overkant av 3000nm, og da blir faktisk Pakistan litt i lengste laget
 
Nei, det blir litt droeyt. Da hjelper man till med en prosess som kalles 'fuelstopp' som selskapet med stort hell allerede har innfpert mellom Storbrittania og Pakistan .. ;)

Det er grunn til aa tro at man vil velge en lignende prosedyre paa en eventuell Skandinavia-rotasjon.
 
Originally posted by MartinL

Har vært opp tidligere, men jeg trodde ruten var planlagt til ankomsten av 330 maskiner.
http://forum.scanair.no/read.php?TID=21257

Korrekt, de venter på 2 stk 330, og da står OSL på listen. Vi får vente å se.......
 
De har ikke fått noen 330 hvertfall. Ser ikke helt for meg at starter opp en rute til skandinavia med det første. Men såklart, jeg har ikke peiling.
 
De har ikke fått noen 330 hvertfall. Ser ikke helt for meg at starter opp en rute til skandinavia med det første. Men såklart, jeg har ikke peiling.

Ja. Airblue har, iflølge wikipedia som ble oppdatert 8. mai, ingen bestillinger inne på a330.
 
Last edited:
Var det ikke tyske Blue Wings som skulle fly for Airblue? Mener å huske at det sto 3-4 A332'ere i Tyskland som aldri kom i luften.
 
er ikke det bedre å ikke la AirBlue å starte til oslo.. og lar Norwegian starter ruter til Pakistan med Boeing 787 i framtida?? :)
 
er ikke det bedre å ikke la AirBlue å starte til oslo.. og lar Norwegian starter ruter til Pakistan med Boeing 787 i framtida?? :)
Skjønner ikke helt hva du mener... Uansett så flyr jo PIA 3x ukentlig til Pakistan fra OSL.
 
Greia er vel at det helt sikkert er marked for en lavpris-rute et par ganger i uken. PIA har godt av konkurranse etter mange års monopol på ruten:)
 
Eg mener at hvis det kommer en til selskap til Oslo fra Pakistan, så har Norwegian ikke noe sjangs å bli den tredje aktør til rute til Pakistan.... derfor mente eg at det bør spares til Norwegian... dersom Bjørn Kjos e intressert. Fordelen blir jo at pakistaner som bor i andre byer kan bruke Norwegian som gjennomgangsflyging til Pakistan via Oslo.
 
Det er alltid bra med konkurranse, husker SweFly startet med flyinger til Pakistan og tok 2/3 av hva PIA tok og det tok ikke langt tid før de satte ned prisene sine, og når SweFly la ned så satte de prisene opp med det samme.

PIA har monopol på direkte flyingene fra skandinavia og med Airblue så blir det litt andre baller.
 
Eg mener at hvis det kommer en til selskap til Oslo fra Pakistan, så har Norwegian ikke noe sjangs å bli den tredje aktør til rute til Pakistan.... derfor mente eg at det bør spares til Norwegian... dersom Bjørn Kjos e intressert. Fordelen blir jo at pakistaner som bor i andre byer kan bruke Norwegian som gjennomgangsflyging til Pakistan via Oslo.
Nå handler denne tråden om Airblue og ikke om hvorvidt DY bør starte flyvninger til Pakistan eller ikke...
 
Back
Top