airBaltic vill ta över SAS

jikswoboB

Qwerty
airBaltic vill ta över SAS

Nåja, åtminste inbillar sig den lettiske transportministern det som fullt möjligt:

Slesers even envisaged a time when airBaltic could take over SAS, especially if the SAS share price fell further. "I believe our management would be much better and we really would be able to take over their business," he added. Slesers has promoted Riga airport as an eastern Europe hub while airBaltic has also actively expanded its route network.

Tydligt att denne minister inte har så stor tro på SAS nuvarande ledning. Men det är det väl fler som inte har...?

Hämtat från: http://www.cnbc.com/id/26621152/for/cnbc

Re: airBaltic vill ta över SAS

Oh no. Air Baltic has a margin of -10%.

Let someone lead SAS that has a vision how to turn the company to profits. Gordo this is your task!

Oh no. Air Baltic has a margin of -10%.

Let someone lead SAS that has a vision how to turn the company to profits. Gordo this is your task!

I thought we were taking over?? ;)

hehe Tommy, du ikke gir opp.

Mens jeg er lost til Siddislandet. No Chance.

For SAS trenges det en leder like aerlig som Churchill ("I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat. We have before us an ordeal of the most grievous kind. We have before us many, many long months of struggle and of suffering" ) mens i like grad fascinerende og motiverende for de ansatte slik at de vil ikke ga ut i streik mens stiller seg bak mannen og si "Faen, this is a bitter cure, but we will go the way, all the way!"

Nå virker det jo som SAS har funnet mannen som kan få slutt på streikene...

Noen som har forsynt seg litt vel grovt av flasken med Riga Balsam her?

Rigabalsam på is?? Hmm, det er vel en fin måte å ødelegge iskrem på.
Makan til ille ildvann skal du lete lenger etter.

Om lettisk ägare innebär att servicen hos SAS blir i nivå med den man får i Lettland har vi alla anledning att vara oroliga. Ett fint exempel är Tallink mellan Stockholm och Riga. Besättningen på den båten har inte riktigt förstått vad deras jobb går ut på.

åi åi åi, nå går de inn i en heftig budrunde sammen med Lufthansa. Dette blir mange kroner i statskassa :D:lol::colgate:

Holder Finnair nesen tett over glasset her eller? Baltic burde jo gli inn i deres strategi.....

Jeg tror det er de færreste flyselskap som har en strategi om å kjøpe seg inn i andre flyselskap med et forhåndsvarsel om at de aldri får komme over en eierandel på 49%!

...og hvor skulle Finnair hente pengene fra...?

Jeg tror det er de færreste flyselskap som har en strategi om å kjøpe seg inn i andre flyselskap med et forhåndsvarsel om at de aldri får komme over en eierandel på 49%!

...og hvor skulle Finnair hente pengene fra...?

Hvem sa oppkjøp? Finnair er det selskapet som etter min mening har mest å tjene på å forgrene seg dypere inn i de Baltiske landene. Jeg tror derfor Finnair følger særdelse godt med på hva som skjer med air baltic.

Selvfølgelig følger de med i hva som skjer, men hva du ellers mener forstår jeg lite av...!

Hva er "å forgrene seg" for noe...? Enten så kjøper de, eller så kjøper de ikke. Og hvis de ikke kjøper (noe jeg ikke tror de gjør), så er det allianser som styrer samarbeid. Og der er Air Baltic og Finnair på hver sin side uansett hvem som eier Air Baltic. Selvfølgelig kan Air Baltic etter en skilsmisse med SAS velge å gå til One World, men det har fint lite med Finnair å gjøre - det er det større gutter som styrer med... Så jeg ser ikke helt poenget ditt... Forgrening... ?

Last edited:

Air Baltic er ikke med i Star Alliance, de er kun med i Eurobonus. På samme måte som Widerøe

Back