Selvfølgelig følger de med i hva som skjer, men hva du ellers mener forstår jeg lite av...!
Hva er "å forgrene seg" for noe...? Enten så kjøper de, eller så kjøper de ikke. Og hvis de ikke kjøper (noe jeg ikke tror de gjør), så er det allianser som styrer samarbeid. Og der er Air Baltic og Finnair på hver sin side uansett hvem som eier Air Baltic. Selvfølgelig kan Air Baltic etter en skilsmisse med SAS velge å gå til One World, men det har fint lite med Finnair å gjøre - det er det større gutter som styrer med... Så jeg ser ikke helt poenget ditt... Forgrening... ?
Begge vil kunne få et større fotfeste i sitt geografiske nærområde. Helsinki vil være et svært godt tilbud som øst/vest hub for intercontinental trafikk til/fra de Baltiske landene.
Øst over, ja. Vestover er Finnair såpass stusselige, med kun JFK + noe "charter" greier om sommeren, så da trenger de uansett en annen partner.
Men det at SAS går ut fra eiersiden, betyr ikke nødvendigvis at de slutter å samarbeide. De fleste samarbeidsaftaler mellom flyselskaper innebærer ikke eierskap.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.