airBaltic øker på Oslo-Riga

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
airBaltic øker på Oslo-Riga

airBaltic øker til tre daglige avganger mellom Oslo og Riga fra sommerprogrammets start. I vinterprogrammer har selskapet fløyet en-to daglige rundturer, og i fjorårets sommerprogram gikk ruten med to daglige.

06:50 RIX - 07:25 OSL
13:10 RIX - 14:25 OSL Ny!
19:00 RIX - 19:35 OSL

08:05 OSL - 10:35 RIX
15:00 OSL - 18:05 RIX Ny!
20:05 OSL - 22:35 RIX

Prisene starter på ca. kr. 600 t/r. - og den nye ettermiddagsavgangen har fin avgangstid, i alle fall fra Oslo.

Re: airBaltic øker på Oslo-Riga

Her kan vel ikke annet sies enn at airBaltic virkelig holder norwegian på avstand!

Stopper den nye avgangen på veien? Den bruker lengre tid enn de andre.

Hint: Tidsforskjell ;)

(Selv om det er fortsatt en 10 minutters forskjell)

Jeg vet, men den ene veien stemmer det ikke uansett, på Air Baltics nettsider, står avgangstiden fra RIX kl. 1310 med ankomst OSL kl. 1345. Ellers flys ruten av F-50 som går saktere enn de andre 737.

Det ser vel ut til at den ekstra ruten flyes med F50, ja. I så fall stemmer tidsforskjellen bra.

Det blir nok Fokker 50 ja.
I alle fall i utgangspunktet, så vil vel belegget vise om det blir "små-gris" etterhvert.
Uansett så er det jo en gylden mulighet for folk til å stifte nærmere bekjentskap med Fokkeren ;)

Det var vel en stund BT kom med fokker, muligens på osl-vno? Men hyggelig hvis de får det til å gå rundt, jeg er stadig overrasket over det tilsynelatende store markedet fra Norge til RIX...

Jeg har lyst å fly F50 til RIX

Jeg også. Skal vi dra? :p

Er det forresten noe mer om BT og handling på OSL? Noe mer om hvorvidt Røros tar over? BT har jo på generell basis holdt seg unna SGS der det er mulig... (dessuten vil de vel ha codeco, og det er det få sgs-stasjoner som er gode på?).

BT kom tillbaks till oss (SGS) på Arlanda 02FEB och det var välkommet :)

BT kom tillbaks till oss (SGS) på Arlanda 02FEB och det var välkommet :)

Jøss, det var jeg ikke klar over! (Egentlig er det håpløst at SGS ikke har det - all den tid det er codeshare etc...) Men sjekker dere inn i StarCheck/PACS - eller kjører dere BTs egen Codeco??

Ser frem til trip-report og knyttneve test litt utpå våren jeg da.
Så får dere gi ett hint på forhånd i tilfelle det er en av forumistene som flyr. ;)

SGS OSL kjører codeco, da de overtok WF Handling, så det betyr at SGS's WFpersonell er dyktig på codeco ;-)
Og BT kjører jo selv codeco både VNO & RIX.

SGS OSL kjører codeco, da de overtok WF Handling, så det betyr at SGS's WFpersonell er dyktig på codeco ;-)
Absolutt, det vet jeg, var derfor jeg sa noe om FÅ SGS-stasjoner er gode på Codeco - men OSL er vel etter sammenslåingen med WF rimelig gode! Å skulle kjøre over navn og antall kolli purchased fra Codeco til Palco innbiller jeg meg kan være en liten jobb...

Og BT kjører jo selv codeco både VNO & RIX.
Riktig.

Å skulle kjøre over navn og antall kolli purchased fra Codeco til Palco innbiller jeg meg kan være en liten jobb...

Har du ikke forstått at det sitter en liten gruppe kinesere eller indere i Østen og jobber med å re-sjekke inn pax codeco vs. palco? :colgate:

Det blir nok Fokker 50 ja.
I alle fall i utgangspunktet, så vil vel belegget vise om det blir "små-gris" etterhvert.
Uansett så er det jo en gylden mulighet for folk til å stifte nærmere bekjentskap med Fokkeren ;)

Og jeg som hadde håpet på at de satte inn 752 sin igjen, slik de gjorde på enkelte avganger ifjor sommer....

Back