airBaltic med A220 for SAS

…og i dag har vi fløyet «Lufthansa CityLine for Lufthansa». Skal vi tippe at de som jobber ombord på Lufthansa CityLine har andre betingelser enn de som jobber i Lufthansa?


De har jo eksistert i 30 år ... Og det er normalt at feederselskaper med mindre fly er lavere betalt, selv om moderselskspet er det samme. Ikke noe nytt det.
 
Ser ut som airBaltic skal operere en stk 223 for SAS fram til lørdag 19.mars ut fra CPH.
Fra 27. mars, altså første dag i sommerprogrammet ligger det inne med to stk 223 for SAS ut fra ARN i hele S22-programmet fram til siste dag - 29. oktober.

I følge en artikkel bak betalingsmur hos checkin.dk er det snakk om å wetlease 2 fly i et år
 
I følge en artikkel bak betalingsmur hos checkin.dk er det snakk om å wetlease 2 fly i et år

Det gir SAS rikelig med tid for å evaluere flytypen med tanke på operasjoner i SAS Link på sikt i steden for E195 som er en midlertidig løsning.
 
Ser ut som airBaltic skal operere en stk 223 for SAS fram til lørdag 19.mars ut fra CPH.
Fra 27. mars, altså første dag i sommerprogrammet ligger det inne med to stk 223 for SAS ut fra ARN i hele S22-programmet fram til siste dag - 29. oktober.

Idag opererar AB 4st A220 för SAS från ARN. Blir premiär med flygplanstypen i morgon!
 
Måste säga att det var en ovanligt trevlig bekantskap! Blev fyra turer. Mycket bättre än CRJ:erna...

Må si meg helt enig. Jeg har flydd Air Baltic A220noen ganger, og jeg synes absolutt det var en positiv opplevelse. Synes kabinen virker fresh, romslig, kul belysning, 2+3 seter er også et pluss.
 
Må si meg helt enig. Jeg har flydd Air Baltic A220noen ganger, og jeg synes absolutt det var en positiv opplevelse. Synes kabinen virker fresh, romslig, kul belysning, 2+3 seter er også et pluss.

Veldig glad i kabinen på A220, MEN ...
det støyer noe j'¨^'vlig av aircondition i kabinen!
 
Virker som Air Baltic flyr mye for SAS om dagen? Vi bor på Oppsal i Oslo, og ser stadig fly på vei inn mot Galemoen, og da synes fireåringen (og pappa) at det er litt moro å sjekke Flighradar for å finne hvilket eksotisk sted det kommer fra. Jeg synes det virker som SAS-flighter ofte er operert av Air Baltic. Og senere i september skal jeg selv fly med dem OSL-SVG. Kan jo nesten lure på Baltic har fly til egne ruter :D
 
Virker som Air Baltic flyr mye for SAS om dagen? Vi bor på Oppsal i Oslo, og ser stadig fly på vei inn mot Galemoen, og da synes fireåringen (og pappa) at det er litt moro å sjekke Flighradar for å finne hvilket eksotisk sted det kommer fra. Jeg synes det virker som SAS-flighter ofte er operert av Air Baltic. Og senere i september skal jeg selv fly med dem OSL-SVG. Kan jo nesten lure på Baltic har fly til egne ruter :D


De har i sommer stort sett hatt 3 maskiner fra airBaltic rullerende stasjonert på OSL, for å dekke opp manglende kapasitet.

Ellers så er svaret på det siste spørsmålet nei, da da har hatt opptil 1/4 av flåten parkert pga motorproblemer, så har selv måttet leie inn ymse kapasitet

Hadde selv airBaltic til NCE i august og skal ha dem til SVG neste uke
 
Re: SAS og utfasingen av 737-700

Det kan fortsatt drøye litt før alle -700'ene forsvinner. Forsvaret vil ikke gi slipp på medevac-flyet, og det er minst ett år til en A320-erstatter er klar. Så det vil trolig forbli et mindre antall i flåten inntil da.

Da må man kanskje over til et norsk selskap?

Ser også at SAS har fått inn et A220-300 i flåten. Er det prøver og forsøk før evt ordre?
 
Re: SAS og utfasingen av 737-700

Da må man kanskje over til et norsk selskap?

Ser også at SAS har fått inn et A220-300 i flåten. Er det prøver og forsøk før evt ordre?

Hvem/hvor er det skrivet det?
Som Jens W skriver under, det er nok airBaltic.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-700

Åja, airfleets.net er så som så…
Har man skulle gjort som airfleets gjør her, ville alle «hvite fly» uten logo fra div ACMI selskaper som f.eks flyr for DK en dag før de fly hjem igjen vært en del av flåten - så nei.

Der er planespotters.net bedre, der må ev. flyet faktisk ha fløyet med SAS.flightnummer og hatt logo/titler på selve flykroppen for å regnes som en del av flåten inkludert info om at den har vært leased/operated by XXX.
 
Back
Top