airBaltic endrer avgangstidene på OSL

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
airBaltic endrer avgangstidene på OSL

Fra vintersesongen som starter 28. oktober vil airBaltic gjøre betydelige endringer i avgangstidene på OSL, blant annet blir det natt stopp på OSL, noe det ikke har vært til nå. OSL-RIX skal fortsatt flys 3x daglig, men som nevnt blir det betydelige endringer i tidene:

BT157 RIX-OSL 22:05-22:55 1234567 Boeing 737-300W
BT158 OSL-RIX 06:20-09:05 1234567 -

BT151 RIX-OSL 09:30-10:20 123456X Dash 8 Q400
BT152 OSL-RIX 10:45-13:30 123456X -

BT153 RIX-OSL 17:20-18:10 1234567 Dash 8 Q400
BT154 OSL-RIX 18:35-21:20 1234567 -
--

For min del tror jeg disse endringen er svært fornuftige for airBaltic's del, og at de vil tjene mye på dette.

Kilde: www.airbaltic.com

Last edited:
Re: airBaltic endrer avgangstidene på OSL

Interessant, men jeg tillater meg å undre om det er marked, særlig på vinteren, å ha to avganger, hvorav en til og med med B737, før kl 11 på formiddagen fra Oslo?

BT lever av transfer, så det er nok for å gi maksimal feed ut av Riga.

Jeg ser på rutetiden til BT 157/158 at den er som de andre. Kjenner jeg BT rett kan det bety de sjonglerer på materiell på den avgangen. Alt etter booking.

Av egen erfaring er AirBaltic helt på toppen når det gjelder endring av avgangstider. Har opplevd minimun én og opptil tre endringer av som oftest flere av flytidene og det for alle bookinger jeg har hatt med dem. Det har også vært mange kanseleringer og for de fleste flightene har jeg også opplevd minst én flytting til en annen dag.

Fikk akkurat igår en varsling om endring for dem hvor de endret 3 rutetider og hadde én kansellering for min nest reise med dem. Det bør være unødvendig å si at det er for turene med AirBaltic at jeg venter lengst med å reservere hotell. :angry:

Last edited:

Ikke sjekket om det er implementert eller gjennomført, men airBaltic snakker om å gjeninnføre nattstopp på OSL for å bedre videreforbindelsesmulighetene fra RIX

https://flysmart24.no/2023/07/08/vil-presse-flyprisene-i-norge-okt-konkurranse-til-syden/

Nå skal selskapet plassere et av flyene på Oslo Lufthavn over natten, slik at det kan ha en tidligere avgang fra Gardermoen og nå enda flere videreforbindelser fra Riga og østover.

Delvis om man kan si det slik. De roterer ofte flyene som flyr for SAS slik at de kommer inn som SK og flyr ut som BT eller motsatt

Ser de for sommerprogrammet 2025 nevner økning i frekvens på OSL. Uten at det spesifiseres nærmere.

Back