• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AirBaltic 737-200?

Islending

ScanFlyer Silver
Hei,
Jeg sitter og ser på billetter til Tbilisi, Georgia i desember for å besøke en venn som jobber der, og så står det jammen på WIAS at ruten betjenes av en AirBaltic 732?! Trodde ikke de hadde dette?

Tbilisi.jpg

Jeg og har opplevd dette noen ganger. Men så vidt jeg vet opererer BT bare 733 og 735 i flåten sin. Tror nok det må være en bug i systemet.

Forresten står det en lengre artikkel i Airliner World om BT og der står det en flåteoversikt og kan ikke se at det står noen 737-200 i den.

Last edited:
Det er nok en kodefeil. Den ligger i Amadeus som en '73E' som er 737-500 med winglets.

Tvilsomt. De innleide maskinene legges vel ikke inn i Amadeus.

Innleid materiell kommer opp med riktig flytype i Amadeus. Ellers har 737-200 ligget lenge i bookingsmotorene på airBaltic-flyvninger, men selskapet har bare 300- og 500-maskiner i 737-serien.

De kan jo ha lagt inn feil også, da BTI har B752..kanskje det det skulle stå i stedet for B732 tenker jeg..;)

Nå skriver jeg allerede i post 6 at det er en kodefeil og at BT's nettside feilaktig tolker 73E som 737-200 og ikke 737-500 med winglets .....

Back