Det vil jo være en del data, men samtidig spørs det jo hvor mye "detaljer" som er viktig.
Som alt annet vil jeg vil tro det heller er et kostnadsspørsmål fremfor teknologi..
De fleste fly flyr jo 10-12 timer daglig i 20 år uten at noe som helst skjer - det er vanskelig forsvare en slik downlink-kostnad. Da må man veie kostnaden i forhold til å eventuelt kunne forhindre ulykkene.
På AF447 så fikk jo Airbus feildata feedet direkte fra flyet.., men da i svært forkortet form om jeg husker riktig.
Som alt annet vil jeg vil tro det heller er et kostnadsspørsmål fremfor teknologi..
De fleste fly flyr jo 10-12 timer daglig i 20 år uten at noe som helst skjer - det er vanskelig forsvare en slik downlink-kostnad. Da må man veie kostnaden i forhold til å eventuelt kunne forhindre ulykkene.
På AF447 så fikk jo Airbus feildata feedet direkte fra flyet.., men da i svært forkortet form om jeg husker riktig.