Air Transport til Værnes igjen

PerJen

ScanFlyer Silver
Air Transport til Værnes igjen

Air Transport kommer i dag til Værnes igjen. Toledo-Boston-Trondheim-Doncaster-Atlanta-Toledo. http://flightaware.com/live/flight/ATN243
ETA ENVA er 10:13Zulu...

Re: Air Transport til Værnes igjen

Det skal visstnok komme 10 flygninger med frakt til oljeinstallasjonene utenfor Kristiansund med DC8 og DC9 men alt går til TRD grunnet rullebanelengden på KSU. Dette er vel en av de?

Er forøvrig 1980 meter for kort for DC8 og 9?

Ahh må jobbe idag... men hvor er oversikten over når de 10 flyvningene kommer til Værnes?

Jeg overhørte hver helg i 10 uker her en dag men hvilke spesifike dager aner jeg ikke. Vet at NorCargo Offshore er inne i bildet. Med alle mulige forbehold osv..

Har jo vært DC-9 på KB før da (riktignok på slutten av 70-tallet, men men) og en MD-82 var her jo i fjor med suportere til MFK - Glasgow Rangers kampen, siden banen på MOL var for kort til den.

Er det noen sjangs for at noen av disse kommer via KSU. Det er ventet noen An'er, men ingen DC-9

Originally posted by CNO1015

Air Transport kommer i dag til Værnes igjen. Toledo-Boston-Trondheim-Doncaster-Atlanta-Toledo. http://flightaware.com/live/flight/ATN243
ETA ENVA er 10:13Zulu...

Vil tro det blir mere 1020z, dvs 1220 lokalt ;)

Det er vel ingen andre enn Airborne som bruker DC9-fraktere lenger, og de har ikke rekkevidde til aa naa Norge ... saa den opplysningen ville jeg ta med en stor klype salt ..

Men kommer alle disse fraktflygningene med oljeutstyr fra statene?

Muligens ikke, men det er meg bekjent ingen nierfraktere i trafikk andre steder enn der ..

DC8 og DC10 skulle det selvfølgelig være.. beklager det med niern.. Det er flyteelement til rør som er på vei inn.

Rolf

Heisann!

Dette var litt artig aa lese dette da jeg tilfeldigvis traff en sjef for ATI i forrige uke hos Bridgestone Aircraft Tires i Greensboro, NC. Han sa han jobbet for Air Transport International og jeg trodde det var det magasinet...:p

De har 17 DC8 av forskjellige modeller og med forskjellige motorer, fire med JT3D og resten med CFM56-2, men de begynner aa ha problemer med tilgang til reservedeler da ikke mange reparasjonsavdelinger leverer DC8 deler lenger... :(

... med det jo et flott fly da...:up:

Dag

Ja,- vakrere fly enn DC8 finnes vel ikke ?

-Skulle ønske jeg fikk se en slik på Flesland før de sier takk for seg alle sammen ....

DC8-63 er jo det vakreste flyet som finnes. Lang slank deilig kropp;) Det er nesten så en begynner å gråte når man ser den igjen. Minner meg om da jeg begynte å fly på den i 1977 som ung steward i SAS. Mange fine minner med den:devot:

Back