• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air New Zealand med ny Premium Økonomi

Re: Air New Zealand med ny Premium Økonomi

Det ser da meget godt ud. Men 2-2-2 config betyder vel færre sæder og dermed højere priser for Y+

Dette er en 1 år gammel nyhet, som ble lansert ved introduksjonen av B777-300ER. Her har du gått i resirkuleringsfella.

Dette er en 1 år gammel nyhet, som ble lansert ved introduksjonen av B777-300ER. Her har du gått i resirkuleringsfella.

Det stemmer vel at dette ble lansert for en stund siden, men at det vel nylig kom i trafikk, da det ikke er lenge siden NZ mottok sin første 77W

Det stemmer vel at dette ble lansert for en stund siden, men at det vel nylig kom i trafikk, da det ikke er lenge siden NZ mottok sin første 77W

Videoen er lastet opp "January 27, 2010", mens den første 777-300ER ble levert i 22 desember.

Det er kun en drøy måned siden den første 77W ble levert til NZ, så nyheten er ikke helt utdatert. NZ's første 77W foretok 16. januar 2011 den første reelle flighten til LAX etter noen dager med crew-training over the Tasman til BNE og MEL.

Synes NZ generelt er veldig flinke til å komme med nye ideer innen luftfarten. Dette fra deres egen pressemelding om leveransen av 77W

Highlights of the new aircraft interior include:

* Skycouch – affectionately known as Cuddle Class, giving couples and families the opportunity to lie down like they would on their couch at home
* Two distinctive Premium Economy seating designs to meet the demands of both individual travellers and couples
* The first commercial airline to have induction ovens in all cabins, giving customers the opportunity to have steak cooked the way they want it, fresh pizza and burgers, toast and eggs
* A kiwi-designed pillow that slips onto the winged headrest in economy (meaning the challenge of pillow slippage is gone forever)
* Unique bathroom imagery with wallpaper depicting book cases, chandeliers and other home interior elements
* An on-demand food and beverage service via the IFE system in every class
* Children’s story-time in the rear galley hosted by our cabin crew
* Inflight wine tasting in the forward galley hosted by our Inflight Concierges

http://www.airnewzealand.co.nz/press-release-2010-aircraft-like-no-other-for-air-new-zealand

Stilig concept, men vet ikke om det så så veldig behagelig ut, så også litt stressende ut.

Enig med Robin882. Dog ser "outer space" setene mye bedre ut, enn "inner space".

Synes NZ generelt er veldig flinke til å komme med nye ideer innen luftfarten.

Enig, men det blir kanskje litt for mange konsepter og ideer til tider ... Føler at det konkurrerer med en tydelig profil.

Stilig concept, men vet ikke om det så så veldig behagelig ut, så også litt stressende ut.

Enig med Robin882. Dog ser "outer space" setene mye bedre ut, enn "inner space".

Til å være Premium Economy så synes jeg det ser meget bra ut og milevis foran hva enkelte andre tilbyr i samme klasse.

Der ser man hva som skjer når man leser 27 Jan. 2010 som 2011 :D Uansett er det noe av det bedre jeg har sett fra Økonomi+ :up:

Til å være Premium Economy så synes jeg det ser meget bra ut og milevis foran hva enkelte andre tilbyr i samme klasse.

Det er jeg enig ut. Men jeg syns bare ikke at det ser særlig komfortabelt ut å sitte på "inner" og spise fra den der bord lignende greia.

"Bord-greia" forsto jeg var ment mest for de på den midterste raden, og den raden er tiltenkt de som reiser sammen. Vindusradene er beregnet på de som ikke nødvendigvis reiser sammen, og derfor finnes det vanlige bord også slik at man slipper å dele bord med en fremmed.

Okay. Daså! For jeg tolket det slik at når man satt i midten, så måtte man sitte lent mot den ved siden av, og heller ikke ha ryggstøtte!

Dette så hjerteløst bra ut til å være economy extra!

Wow, så meget behagelig ut dette her -
reneste "Business Class light" ut fra hva jeg
kan se.

Jeg sitter litt med intrykket at premium "oppgraderes" sakte men sikkert. F går ut hos flere og flere sellskap, Biz får lie flat og blir så bra at det trengs en ny "klasse" mellom Y og Biz. Y+ kommer, og setene virker langt bedre enn hva jeg kan huske av SAS sine Biz seter i 767.

Back