Air Leap - status og nyheter

Re: Air LEAP tar form

Nå som Air Leap har vunnet OSL-RRS fra 2020 antar jeg en 4. Saab 340 må inn i flåten?

Da blir det gjensyn med SAAB 340 på denne ruten. Husker jeg fløy 340 til Røros med DOT LT for noen år tilbake.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå som Air Leap har vunnet OSL-RRS fra 2020 antar jeg en 4. Saab 340 må inn i flåten?

Mine grove beregninger sier at det holder med et fly hvis det settes opp til å fly OLA-OSL-RRS-OSL-OLA. En slik rundtur vil grovt regna med 35 min stopp ta i underkant av 6 timer. Men ja så klart ulempen er jo at Røros da mister dagens 06:30 avgangen til OSL å den er det vell noen forretningsfolk og lokale som skal ut i verden som bruker??

Mine grove beregninger sier at det holder med et fly hvis det settes opp til å fly OLA-OSL-RRS-OSL-OLA. En slik rundtur vil grovt regna med 35 min stopp ta i underkant av 6 timer. Men ja så klart ulempen er jo at Røros da mister dagens 06:30 avgangen til OSL å den er det vell noen forretningsfolk og lokale som skal ut i verden som bruker??

Rutetider er nok viktigere enn maksimal utnyttelse av flåten her. Dessuten skal jo både RRS og OLA opereres 2 dager daglig. OLA er vel blitt 3x enkelte dager i uken.

Dessuten, de gamle Saabene de har fått fra Nextjet sitt konkursbo, koster ikke mange kronene. Så de har man råd til å stå parkert

Selv dagens program til OLA krever jo dobbelt sett med crew ;)

Ankomst OSL fra RRS skal være senest 08:00, så det rekker man nok ikke.

Jönköping till Stockholm/Arlanda har de fløyet tidligere, men det er kanskje en bedre mulighet nå ettersom BRA legger ned til Bromma.

Dessuten, de gamle Saabene de har fått fra Nextjet sitt konkursbo, koster ikke mange kronene. Så de har man råd til å stå parkert

Så vidt jeg kan se har Air Leap tre Saab 340 i drift - og hvis de overtok hele konkursboet til Nextjet er det slik at de bare kan kjøre ut noen flere fly fra hangaren? :lol:

Så vidt jeg kan se har Air Leap tre Saab 340 i drift - og hvis de overtok hele konkursboet til Nextjet er det slik at de bare kan kjøre ut noen flere fly fra hangaren? :lol:

Usikker på om de har kjøpt alt eller bare plukket litt og litt. Med de nye rutene fra ARN så tror jeg de trenger en ny maskin her også

Usikker på om de har kjøpt alt eller bare plukket litt og litt. Med de nye rutene fra ARN så tror jeg de trenger en ny maskin her også

Det er Erik Thun AB som eier, Air Leap kun leier.

Forøvrig så eier Erik Thun AB følgende Saab-maskiner per dags dato;
SE-KXK SAAB-2000 2000-012
SE-LXK SAAB-2000 2000-056
SE-MFM SAAB-2000 2000-022
SE-ISG* SAAB-340B 340B-162
SE-KXG SAAB-340B 340B-164
SE-KXI* SAAB-340B 340B-176
SE-KXJ SAAB-340B 340B-189
SE-LJS* SAAB-340B 340B-215
SE-LJT* SAAB-340B 340B-221
SE-ISE SAAB-SF340A 340A-156
SE-LEP SAAB-SF340A 340A-127
SE-LMR SAAB-SF340A 340A-141

Alle unntatt SE-KXI, -LJS og -LJT som flyr hos Air Leap og SE-ISG som flyr hos SveaFlyg/Lipican Aer, så er resterende ledig.

Glad i Saab han Thun :D

Kanskje de kan putte inn en 2000 hvis Røros tar av i volum!
Fint fly!

Slik skal vist flyene deres se ut ... enkel men fin, logoen skulle vært større - så hadde den vært perfekt.

attachment.php

Gikk de bort fra dette planlagte eksteriøret? Alle flyene er vel hvite med Air Leap skrevet med "løkkeskrift" på siden i rødt

Air Leap har nå fått tildelt IATA koden: FL.

Ellers så skal de også fly Stockholm ARN - Visby under Almedalsveckan 2020.

Gjorde de ikke det i fjor også?

Var kanskje litt dårlig i formuleringen... tror ikke de var det (?). Sveaflyg i samarbeid med Alsie Express gjorde det, utenom de vanlige som jeg kommer på.

Vi vil nok også se SAAB2000 fra tid til annen på Røros i fremtiden:-)

....og nå har de kjøpt sin første ATR-72 - har tidligere fløyet for Cap Verde Airlines.Den kommer til Skandinavia i slutten av april.

Kanske redan nämnts, om inte så flyger SAAB 2000 SE-LOM för Air Leap sedan en tid tillbaka mellan Arlanda och Örnsköldsvik

Oslo-Røros-Ørlandet med AirLeap fra 1. april

I en forhåpentligvis liten periode fra 1. april vil rutene til AirLeap i Norge slås sammen - slik at flyene våre Oslo-Røros-Ørlandet-Røros-Oslo. Det blir to flyvninger hver dag unntatt søndag hvor det blir en avgang.

Back