Air India til Star Alliance

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
New Air India reportedly selects Star Alliance; airport regulatory bill tabled
Indian Civil Aviation Minister Praful Patel yesterday informed the Lok Sabha (lower house of parliament) that the merged Air India's board voted to join Star Alliance, according to the United News of India news service and The Economic Times.

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=10140

Et mulig steg for å slå sterkere imot Finair, Jet Airways og KingFisher kanskje?
Uansett et klokt steg å ta vil jeg tro. India er nok et atraktivt business reisemål.
Veldig spennende å se på utviklingen i flyselskapene der.

...og spændende hvilken Europa hub Air India vælger for sine US-flyvninger. Så vidt jeg ved er fokus rettet mod Star Alliance hubs der endnu ikke beflyves af AI. Kandidater skulle være Munchen, Wien, Manchester - og som en mulig outsider CPH, men det har jeg nu ikke så store forhåbninger om.

...og med dette fortsetter Star Alliance som den ledende alliansen innen flyindustrien.

Forbauser meg ikke. Jobbet med en RFP for dem da jeg var i SITA og en del av punkten de satte opp var noe jeg mest vil kalle 'tilfeldig sammensetting av ord' ...

Det at de ikke har klart å bli opptatt som medlem etter 3 år sier vel sitt.

Nå er ikke akkurat Air India det selskapet som frister meg mest å reise med.
I så henseende har vel både Jet og Kingfisher et mye bedre rykte hva gjelder klasse og service ombord?!?

Kanskje et av disse selskapene kommer Air India i forkjøpet med et medlemskap i stjernealliansen??

BF:fly

...og med dette fortsetter Star Alliance som den ledende alliansen innen flyindustrien.

Nuvel, det kommer vel an på hvilket kontinent man befinner seg på! Blir spennende å se hvilken allianse LATAM (klinger ikke så veldig bra i norske flyører...:p) velger.

Vad jag har hört så förhandlar LH med Jet Airways gällande en plats för dem i Star också.

Det er å håpe. Jet Airways har et utsøkt business klasseprodukt. Jeg gleder meg allerede til neste tur.:D

SITA fikk kontrakten...? hehehehehehehehehehehe ...... jeg hadde RFP'en til uttallelse og sa at dette maatte vi for Guds skyld ikke rote oss borti .....

Nå skal det meste være på plass og i løpet av juli kan de være * medlem.
Delayed by over two years, the state-owned carrier Air India is set to join the global airlines’ grouping Star Alliance by July, said top airline sources. The airline has already completed all modalities and has also readied its brand book for entry into the alliance. It is likely to finalise entry details next week.

http://www.indianexpress.com/news/air-india-set-to-join-star-alliance-grouping-by-july/787766/

Lufthansa har satt en frist for Air India til å bli *medlem
"The Star Alliance has set the time limit for Air India to become a full-fledged member. So, it is time for Air India to prepare by July 31 and meet all criteria. All the solutions need to be worked out by that day", Carsten Spohr, CEO of Lufthansa German Airlines, said here.

I tillegg så kan muligens også ett annet Indisk selskap Jet Airways bli *medlem snart
Asked about Jet Airways' membership application, he said the private Indian carrier "will become the second member of Star Alliance. Whoever is ready, can join. We have extended an open arm to welcome both of them".

http://www.moneycontrol.com/news/cu...1-deadline-to-join-star-alliance_544250.html#

Jeg tviler på at Air India klarer denne fristen.. dette er et skakkjørt statseid flyselskap som har enorme interne utfordringer.. og slik vi kjenner India og deadlines skal det godt gjøres.

Faktisk er kvalitet og service fra Air India vurdert så dårlig at vi ikke får lov å fly med dem til India i jobben. Ønsker meg Jet Airways i *A - hører mye bra om dette selskapet.

Back