• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Greenland landet i Bergen

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
Jeg var innom flightradar for å se etter et fly. Jeg så tilfeldigvis at Air Greenland sin A330 på vei Grønland har snudd og landet i Bergen nå nettopp.

Skjermbilde.jpg
 
Bruker Air Greenland en A330?
Det var en stor maskin.
Jeg trodde at de bruke f.eks. B737-800 eller lignende.
 
Da ser det ut som maskinen er på vingene igjen med kurs mot Kangerlussuaq. Det var kanskje noe medisinsk som gjorde at de diverted til Bergen? De hadde vel brukt lenger tid på å kjerren i luften om det var noe teknisk.
 
De har ingen B737 eller A320 i flåten sin.
Bare noen små fly eller store fly (ikke noen mellom størrelse).
 
GOH har for kort rullebane for trafikk med A320/B737/tilsvarende. I dag er det kun SFJ og UAK som kan ta i mot denne typen fly.

Espen

Ok, så A330-200 trenger kortere rullebane en A320/B737/tilsvarende.
Interessant. Dette viste jeg ikke.
 
Ok, så A330-200 trenger kortere rullebane en A320/B737/tilsvarende.
Interessant. Dette viste jeg ikke.

Det var ikke det han skrev? Han skrev at GOH ikke kan ta i mot 737/320.
Da er det ganske logisk at den ikke kan ta i mot en 330 heller.

I følge Wikipedia: GOH har 950 meter rullebane. En A330 trenger 2770 meter for å kunne ta av og 1730 for å lande.
 
Det var ikke det han skrev? Han skrev at GOH ikke kan ta i mot 737/320.
Da er det ganske logisk at den ikke kan ta i mot en 330 heller.

I følge Wikipedia: GOH har 950 meter rullebane. En A330 trenger 2770 meter for å kunne ta av og 1730 for å lande.

Men, snakker ikke vi om CPH-GOH som det er A330-200 på??
 
CPH-UAK opereres normalt med Jettime B737 eller DAT A320. Tror ikke GL flyr A330 dit. Da de opererte B757 fløy de på UAK i sommerprogrammet med denne maskinen.

Espen
 
Et ganske enkelt søg på f.eks Planespotters.net ville vise at GL har operereret deres enlige A330 siden 06.aug 2002....
I øvrigt er GL på jagt efter en nyere A330
Hilsen Ole
 
Banen i Nuuk - GOH er på 950m
A330n flyr nesten daglig rotasjon CPH-SFJ, fult hus + alltid full av frakt.
Tidligere hadde AG en 757 som fløy CPH-UAK på sommeren også resten charter, wetlease.
7stk DHC8-200 feeder Airbus´n når den kommer til SFJ på formiddagen.
 
Back
Top